تغییراتی در زمینه های مختلف ایجاد کرده است و نگارش مقالات دانشگاهی نیز از این قاعده مستثنی نیست. انتظار می رود استفاده از هوش مصنوعی برای نگارش مقالات دانشگاهی منجر به تغییرات اساسی در این زمینه شود و بتواند دقت و کیفیت نگارش، ویرایش و تصحیح را بهبود بخشد.

برای نوشتن یک مقاله دانشگاهی می توان از ابزارهای فکری مختلفی استفاده کرد

اخیراً، ابزارهای نوشتن و ترجمه هوش مصنوعی مانند Grammarly، ProWritingAid و Writer به طور فزاینده ای در بین مقاله نویسان دانشگاهی محبوب شده اند. این ابزارها از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل متن از نظر گرامر، نقطه گذاری و اشتباهات املایی و همچنین مسائل وضوح، مختصر، رسمی و غیره استفاده می کنند. آنها می توانند در زمان واقعی در مورد متن نوشته شده بازخورد بدهند و برای بهبود متن پیشنهاداتی ارائه دهند و فرآیند نوشتن را کارآمدتر کنند.

برخی از ابزارهای مفید هوش مصنوعی که به نوشتن و توضیحات متن کمک می کنند

Trinka: Trinka یک ابزار نوشتن عالی با هوش مصنوعی است که به ویژه برای نوشتن آکادمیک و فنی طراحی شده است. ترینکا با توانایی خود در نوشتن متنی که فراتر از قواعد دستوری و املایی اولیه است متمایز است. این ابزار به نویسندگان کمک می کند تا لحن و سبک مناسب را برای نوشتن آکادمیک تعیین کنند، متون طولانی را به طور دقیق فشرده کنند و از لحن نوشتاری رسمی اطمینان حاصل کنند.

گرامر: گرامر کمک بزرگی برای نوشتن است. این ابزار پیشنهادات سریعی را برای متون نوشتاری ارائه می دهد و پیشنهادات با هدف تقویت لحن و سبک، نحو و املای کلمات است که مهارت های نوشتاری آکادمیک شما را تقویت می کند.

QuillBot: QuillBot به دلیل توانایی خود در رمزگشایی متن شناخته شده است. این ابزار به نویسندگان کمک می کند متن را به سرعت و کارآمد حاشیه نویسی کنند.

متن: متن به عنوان یک ابزار قدرتمند برای ویرایش و ایجاد محتوا عمل می کند. این ابزار با مقایسه نوشته شما با پایگاه داده زبان، بازخوردی را در مورد نوشته شما ارائه می دهد.

Wordtune: یک ابزار ترجمه حرفه ای. این ابزار از هوش مصنوعی برای درک معنا و مفهوم متن اصلی استفاده می کند. سپس یک نسخه بازنویسی شده تولید می کند که همان اطلاعات را به روشی متفاوت ارائه می کند.

Paperpal: Paperpal به عنوان ویراستار مقالات آکادمیک عمل می کند، به ویژه به انگلیسی زبانان غیر بومی کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که مقالات آنها با استانداردهای سخت گیرانه نگارش دانشگاهی انگلیسی مطابقت دارد.

ابزار پارافراسی Ahrefs: این ابزار برای دانشجویان، محققین و هرکسی که می‌خواهد متن را بدون تغییر معنای اصلی آن بازنویسی کند، مفید است. این ابزار با ایجاد نسخه های جایگزین یک جمله یا پاراگراف از سرقت ادبی جلوگیری می کند و در نتیجه یکپارچگی متن را حفظ می کند.

ابزارهای مرجع مبتنی بر هوش مصنوعی

استناد به منابع در مسائل دانشگاهی مهم است. ابزارهای نمایه سازی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Zotero و Mendeley می توانند به طور مستقل در سبک های مختلف با استفاده از داده های داده شده نمایه سازی کنند. علاوه بر این ابزارها می توان از دو ابزار زیر نیز برای اطلاعات استفاده کرد:

Junia.ai: * ابزار لینک سازی مبتنی بر هوش مصنوعی که فرآیند ساخت لینک از هر منبعی، از جمله ویدئوها، وب سایت ها، کتاب ها و مجلات را ساده می کند. تکنیک های پیشرفته آن شامل سبک های ارجاع APA، MP و شیکاگو می باشد.

: QuillBot's APA Citation Generator * این ابزار رایگان، سریع، دقیق و کاملاً بدون آگهی است. با استفاده از سبک های استنادی APA 6 و 7، این ابزار می تواند منابع مختلفی از جمله کتاب ها، وب سایت ها و مجلات را ذکر کند.

بررسی‌کننده سرقت ادبی مبتنی بر هوش مصنوعی

سرقت ادبی یک مشکل جدی در ادبیات علمی است. چک‌کننده‌های سرقت ادبی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Turnitin و Copyscape می‌توانند به نویسندگان کمک کنند تا اصالت کار خود را تشخیص دهند. این ابزارها از هوش مصنوعی برای مقایسه متن ارسالی با پایگاه‌های اطلاعاتی بزرگ مقالات علمی، وب‌سایت‌ها و سایر منابع استفاده می‌کنند تا هرگونه تطابق احتمالی را شناسایی کنند.

برخی از مفیدترین ابزارهای هوش مصنوعی برای بررسی سرقت ادبی

* Turnitin: این فناوری تشخیص هوش مصنوعی به طور مداوم برای بررسی یکپارچگی و عدم سرقت علمی مقالات دانشگاهی در حال توسعه است. این ابزار می تواند تشخیص دهد که آیا از ابزار نویسندگی هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای نوشتن مقاله استفاده شده است یا خیر. این ویژگی که محتوای نوشته شده توسط هوش مصنوعی را تشخیص می دهد، برای کاربران سرویس های مختلف Turnitin از جمله Turnitin Feedback Studio (TFS)، TFS with Originality، Turnitin Originality، Turnitin Similarity، SimCheck، Originality Check و Originality Check اعمال می شود.

* Scribbr: این ابزار رایگان هوش مصنوعی همچنین می تواند تشخیص دهد که آیا متن شما توسط ChatGPT نوشته شده است یا ابزار نوشتن هوش مصنوعی دیگری. این ابزار می تواند رکوردهای تهیه شده با GPT2، GPT3 و GPT3.5 را با دقت بالایی شناسایی کند.

*: AI Writing Review یک سرویس رایگان است که توسط Quill.org و CommonLit.org ارائه می شود. AI Typing Checker به اساتید کمک می کند تا تشخیص دهند که آیا متنی که شخص ارسال کرده توسط ابزار هوش مصنوعی ChatGPT3 تولید شده است یا خیر.

:Originality.ai * این ابزار در سال 2023 به عنوان یکی از بهترین ابزارهای تشخیص متن با هوش مصنوعی برای حرفه ای ها شناخته شد که می تواند به وضوح بین AI و متن انسانی تمایز قائل شود.

ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را جستجو کنید

نوشتن مقالات دانشگاهی کاملاً به تحقیق بستگی دارد. ابزارهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Google Scholar و Microsoft Academic از هوش مصنوعی برای یافتن مقالات، مقالات، کتاب‌ها و سایر منابع مرتبط با نویسندگان بر اساس عناوین جستجو شده استفاده می‌کنند. این ابزارها همچنین می توانند مقالاتی را پیشنهاد کنند که نویسندگان ممکن است نادیده گرفته باشند.

برخی از مفیدترین ابزارهای هوش مصنوعی برای اکتشاف عبارتند از:

Semantic Scholar* یک موتور جستجوی دانشگاهی مبتنی بر هوش مصنوعی است که می تواند جایگزین منحصر به فردی برای Google Scholar محبوب باشد. این ابزار همچنین از توانایی گوگل برای جستجوی عبارات جستجو استفاده می کند. برای کسانی که در حال انجام تحقیقات علمی هستند، Semantic Scholar می تواند یک ابزار عالی و کاربردی باشد.

سازگاری*: این ابزار به شما امکان می دهد روابط بین ایده ها یا موقعیت های علت و معلولی، مانند تأثیر مهاجرت بر اقتصاد را ردیابی کنید. پاسخ های ارائه شده توسط این ابزار بر اساس تحقیقات دانشگاهی، فهرست ها و خلاصه مقالات کلیدی مرتبط با موضوع جستجو شده است.

Supersymmetry.ai* – یکی دیگر از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی که برای تحقیقات دانشگاهی طراحی شده است.

Elicit *: یک ابزار هوش مصنوعی است که برای تجزیه و تحلیل متون و ارائه توضیحات آنها استفاده می شود، در حالی که کارایی و دقت آن در زمینه تحقیقات دانشگاهی بالا است.

: HeyGPT* به عنوان یک رابط ChatGPT کار می کند و می تواند با فایل های PDF، وب سایت ها و غیره کار کند. قابلیت های این رابط فراتر از ChatGPT است و آن را به ابزاری مهم برای محققان تبدیل می کند.