مراسم تودیع معارفه مدیران کل آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ساختمان شماره سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حریزاوی در ابتدای این مراسم به اهمیت نیروی انسانی هر سازمان به‌عنوان مهم‌ترین نیروی هر سازمان اشاره کرد و در ادامه به تحول سازمان تبلیغات در دهه‌ پنجم انقلاب و تهیه متنی برای ارائه به مقام معظم رهبری به منظور تشریح این تحول و مأموریت های سازمان خبر داد.

وی اظهار کرد: تیمی که اخیراً وارد سازمان تبلیغات اسلامی شده از خود اعضای این سازمان است و در عرصه‌ جنگ نرم فرهنگی همگی به نیت مبارزه در این سازمان گرد آمده‌ایم و سازمان تبلیغات اسلامی مجموعه‌ای از افسران جنگ نرم است و تحولات نیروی انسانی در این سازمان بر این اساس است و ما برای سپری کردن و عمر و استخدام در این سازمان جمع نشده‌ایم و برای حضور در جنگ نرم که مختصاتی متمایز از جنگ های دیگر دارد باید از قوانین سازمانی فراتر برویم و ساعت اداری کفاف کار را نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام حریزاوی با اشاره به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: رهبری در طول حضور خویش در جایگاه رهبر سه نامه نوشته اند. اولین نامه به برگزیده شدن ایشان به‌عنوان رهبر برمی‌گردد، دومین نامه بیست سالگی انقلاب و سومین نامه هم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که هر سه نامه خطاب به جوانان نگاشته شده است. محتوای نامه اخیر ایشان در حد نامه‌ی امام خمینی(ره) به گورباچف است. اشاره ایشان در نامه به فروپاشی غرب است و ما برای بعد از فروپاشی غرب چه برنامه‌ای داریم؟

وی در ادامه به بازطراحی معاونت آموزش و پژوهش اشاره کرد و گفت: در این بازطراحی به دنبال افزایش توانمندی معاونت هستیم و در همین راستا از آقای اخوان برای همکاری دعوت کردیم. آموزش ابزار تربیت است و اضافه کردن رویکرد تربیتی به سازمان تبلیغات اسلامی اقتضائاتی دارد. سوالی مطرح است این است که مخاطب اصلی این معاونت کیست؟ این معاونت باید محل آمد و شد نخبگان دینی حوزه و دانشگاه باشد و نگاه ATM گونه به سازمان باید تغییر کند و باید برای نخبگان حوزه و دانشگاه سازوکار تعریف کنیم. مورد دیگری که در این معاونت دنبال خواهدشد هسته‌های مقاومت خواهد بود که در بیانیه وحدت حوزه و دانشگاه امام(ره) به آن اشاره شده است.