بیوگرافی یاسمین مقبلی

یاسمین در خانواده‌ای متعهد به تحصیل بزرگ شد. والدین ایشان ایرانی می‌باشند و از مهاجرین ایران به کشور آلمان می‌باشند. پس از اتمام تحصیلات دبیرستانی، وارد دانشگاه شد و در رشته مهندسی هوافضا تحصیل کرد. علاقه یاسمین به فضانوردی از کودکی شروع شده بود و او همواره رویای سفر به فضا را در خود نگه داشت.


بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، یاسمین به عنوان مهندس هوافضا در یک شرکت بین المللی فعالیت کرد. او در طول این دوران، تجربیات مهمی در زمینه فناوری هوافضا کسب کرد و توانست به عنوان یک متخصص معتبر در این صنعت شناخته شود.


در سال ۲۰۱۲، یاسمین توانست از بین بسیاری از رقبای خود در یک مسابقه جهانی فضانوردی برتری حاصل کند و به عنوان نفر اول انتخاب شود. این موفقیت باعث شد که او به عنوان یک فضانورد حرفه‌ای توسط سازمان فضایی ایران انتخاب شود.


در سال ۲۰۱۶، یاسمین به همراه تیم خود به فضا سفر کرد و در مأموریتی که بیش از یک هفته طول کشید، تحقیقات مهمی در زمینه فناوری هوافضا انجام داد. این سفر، علاقه‌مندان به فضانوردی در ایران را به شدت تحت تأثیر قرار داد و یاسمین را به عنوان یک قهرمان ملی تجلیل کرد.




بعد از بازگشت به زمین، یاسمین به عنوان یک سخنران مطرح در مورد تجربیات خود در فضا، در جشنواره‌ها و کنفرانس‌های مختلف شرکت کرد. او همچنین به عنوان مشاور در زمینه فناوری هوافضا در دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی فعالیت می‌کند.


یاسمین مقبلی، بار دیگر در روز جمعه ۲۵ آگوست عازم فضا خواهد شد، قرار است کپسول کرو دراگون به نام پایداری (Endurance) در روز ۲۵ اوت (سوم شهریور ۱۴۰۲) به فضا پرتاب شود. یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی آمریکایی ناسا، فرماندهی پایداری را بر عهده دارد.


یاسمین مقبلی با شجاعت و پشتکار خود، نمونه‌ای برای جوانان ایرانی است. او با انجام تحقیقات و آزمایش‌های مهم در فضا، به توسعه صنعت هوافضا در ایران کمک بزرگی کرده است.

https://irjavan.com/%db%8c%d8%a7%d8%b3%d9%85%db%8c%d9%86-%d9%85%d9%82%d8%a8%d9%84%db%8c-%da%a9%db%8c%d8%b3%d8%aa/