به گزارش پارت نیوز؛ رهی اردکانی شخصیت اصلی سریال سرگمان مداری است که زندگی پسری را از سال 1320 تا پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 به نمایش می گذارد. در ادامه این مجله از پارت نیوز به معرفی این شخصیت می پردازیم

رهی اردکانی در سرزمین کهن کیست؟

رهی در خانواده ای مذهبی بختیاری به دنیا آمد. پس از تولد پدرش در بمباران متفقین کشته شد و پس از آن مادرش او را به تهران برد. رهی در تهران در خانواده توده بزرگ می شود اما به خاطر اتفاقی که برایش افتاده است به خانواده دربار وابسته است.

رهی در طول زندگی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند اما همیشه به دنبال هویت و معنای زندگی خود است. او در نهایت انقلابی شد و برای رهایی ایران از ظلم و ستم مبارزه کرد.

رهی شخصیت قوی و شجاعی دارد. با ظلم و بی عدالتی مخالفند و از ترس و خطر نمی ترسند.

همچنین رهی شخصیتی کنجکاو و منتقد است. او همیشه به دنبال حقیقت و حقایق پنهان است. از طرفی رهی شخصیتی با ایمان و معتقد است. پایبندی به ارزش های انسانی و عدالت.

رهی اردکانی شخصیتی نمادین است که نماینده مردم ایران در دوران مبارزات استقلال و آزادی آنهاست. سریال «سرزمین مادری» داستان خود را در سه فصل روایت می کند. قهرمان این سریال «رهی» نام دارد و داستان زندگی او در سه مرحله کودکی، جوانی و میانسالی می گذرد. علی شادمان در نقش یک کودک، در این فیلم سینمایی شهاب حسینی در نقش یک جوان و آرش مجیدی نقش یک شخصیت میانسال را بازی کردند.