منبعی که امکان چاپ را در دستگاه هایی مانند پرینترها و چاپگرها فراهم می کند، ماده ای به نام جوهر است که در یک کارتریج ریخته شده و سپس این دستگاه در دستگاه مورد نیاز قرار می گیرد. جوهر در دستگاه نمی ماند، اما اگر از چاپگر استفاده می کنید، جوهر تمام می شود و باید خودتان کارتریج را پر کنید یا آن را برایتان پر کنید. . شارژ کارتریج به این معنی است که ماده ریخته شده در آن، یعنی جوهر، پس از اتمام کار دوباره تزریق می شود تا چاپگر بتواند از آن برای چاپ هر آنچه از رایانه درخواست می کنید استفاده کند. اگر جوهر کارتریج آوافرهنگ تمام شود و آن را بارگذاری نکنید، هیچ چاپی روی کاغذ انجام نخواهد شد.

منبع رنگ در چاپگر جوهر یا جوهر نامیده می شود. بسته به نوع چاپگر، یک چاپگر جوهر افشان مقدار کمی جوهر را از طریق سوراخ کوچکی در سر بر روی یک صفحه کاغذ اسپری می کند و سیاهی ایجاد می کند. عکس سفید. در سطح کیفی تولید می شود. عالیه. رنگ های اصلی در چاپگرهای جوهر افشان فیروزه ای (آبی) هستند. به سه نوع ارغوانی (قرمز) و زرد (زرد) تقسیم می شود. برخی از چاپگرهای جوهرافشان جوهر مشکی را که برای نوشتن متن مناسب نیست از ترکیب سه رنگ اصلی ایجاد می کنند و رنگ آن سیاه یا سبز یا آبی است.

در سری قدیمی چاپگرهای جوهرافشان، سه کارتریج رنگ اصلی به هم متصل بودند و اگر یکی از رنگ ها تمام می شد، باید هر سه رنگ را جایگزین می کردید. اما امروزه در چاپگرهای جوهرافشان این سه رنگ از هم جدا شده اند. به طور کلی، اکثر چاپگرهای جوهر افشان از چهار رنگ اصلی تشکیل شده اند. اما برای چاپ حرفه ای به یک چاپگر با شش رنگ مختلف نیاز دارید که علاوه بر سه رنگ اصلی و مشکی و قرمز روشن و آبی روشن برای ایجاد تصاویر با رنگ های طبیعی مفید هستند.

بنابراین می توانید از چاپگر برای چاپ هر ماده ای استفاده کنید. می توانید این کار را با شارژ هر چند وقت یکبار و داشتن یک کارتریج یدکی انجام دهید. همیشه بهتر است کارتریج های جوهر یدکی در دسترس داشته باشید تا بتوانید با خیالی آسوده به کار خود ادامه دهید و از کارهای مربوط به چاپ روی کاغذ عقب نمانید.

در نوع اول، یکی از رنگ های اصلی، یعنی. رنگ های آبی، زرد، قرمز و سیاه در آن در نظر گرفته شده است. هنگامی که قصد چاپ رنگی دارید یا زمانی که می خواهید روی کاغذ سیاه و سفید چاپ کنید، می توانید از کارتریج جوهر افشان در چاپگر خود استفاده کنید. علاوه بر رنگ، کیفیت در چاپ بسیار مهم است، بسته به نوع چاپگر و کارتریج می توانید از درجات کیفیت متفاوتی بهره مند شوید.

در دسته دوم به جای سه رنگ اصلی از جعبه چاپگر استفاده می شود. همانطور که از نام جعبه های پرینتر لیزری پیداست در پرینترهای لیزری استفاده می شود و نوعی پودر با ذرات ریز و ریز می باشد. پودر موجود در پرینترهای لیزری یک جامد با خواص مغناطیسی است. قبلا پودر مورد استفاده از اکسید و کربن بود و اکنون برای بهبود کیفیت چاپ از پلیمر استفاده می شود. جعبه های چاپگر نسبت به قیمت کارتریج hp جوهر دوام بیشتری دارند. لازم به یادآوری است که رطوبت و دمای بالا به چاپگر لیزری آسیب می رساند.

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چگونه این پودر به صورت جوهر روی کاغذ و اسناد چاپی ظاهر می شود؟

باید گفت که این ذرات با استفاده از درام الکترواستاتیک ذوب می شوند و با غلتک های داغ روی کاغذ روی کاغذ چاپ می شوند.