همه به خوبی می دانند که خواب یکی از نیازهای اساسی انسان است و نقش بسیار مهمی در سلامت و خلق و خوی انسان دارد. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که محل قرارگیری تخت در اتاق نیز بر کیفیت خواب و خلق و خو و راحتی فرد تاثیر می گذارد؟ بنابراین توجه به نکاتی که برای قرارگیری تخت در اتاق باید در نظر گرفته شود بسیار مهم است.

محل صحیح تخت در اتاق

قرار گرفتن تخت در اتاق یکی از مهمترین نکات در طراحی داخلی اتاق خواب پس از خرید اتاق خواب است. به گفته تانیل وود، در انتخاب مکان مناسب برای تختخواب خود، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

فاصله از دیوار

بهتر است تخت را حداقل 60 سانتی متر از دیوار قرار دهید تا بتوانید از دو طرف تخت به راحتی به قسمت دیگر اتاق برسید.

روشن شد

تخت باید به گونه ای قرار گیرد که بتوان به راحتی از نور طبیعی استفاده کرد. همچنین استفاده از نورپردازی مخصوص اتاق خواب خوب است، باعث آرامش اتاق خواب می شود.

نزدیک به پنجره

اگر اتاق شما پنجره دارد، بهتر است تخت را در کنار آن قرار دهید. این به شما اجازه می دهد تا به راحتی از نور طبیعی و هوای تازه برای تهویه اتاق استفاده کنید.

حفاظت از حریم خصوصی

به یاد داشته باشید که تخت شما باید در مکانی قرار گیرد که به خوبی از حریم خصوصی شما محافظت کند. بنابراین بهتر است از دید افرادی که از درب اتاق عبور می کنند محافظت شود.

جریان هوا

برای خواب راحت بهتر است تخت را در جایی قرار دهید تا هوای اتاق به راحتی جریان یابد.

در نهایت باید بر اساس سلیقه و نیاز شخصی خود تصمیم نهایی را بگیرید و موقعیت تخت را در اتاق انتخاب کنید تا بتوانید راحت و آرام در اتاق خود بخوابید.

تخت را در فضاهای کوچک قرار دهید

اگر در خانه خود اتاق کوچکی دارید و نمی دانید از چه نوع تختی در این فضا استفاده کنید، می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

استفاده از تخت های دوطبقه

استفاده از تخت دو طبقه در اتاق های کوچک می تواند راه خوبی برای استفاده مناسب از فضا باشد. اما قبل از خرید تخت دوطبقه باید در نظر داشته باشید که آیا این نوع تخت برای فضای شما مناسب است یا خیر.

اگر فضای کوچکی دارید و می خواهید از آن حداکثر استفاده را ببرید، تخت های دو طبقه انتخاب بسیار خوبی هستند. با تخت های دوطبقه می توانید به راحتی مکانی را برای خواب دو نفر تضمین کنید و همچنین می توانید فضای بیشتری برای کتابخانه یا کمد در اختیار داشته باشید، اما قبل از خرید تخت دوطبقه باید به چند نکته توجه کنید.

مقدار فضای مورد نیاز: تخت به دو قسمت اصلی تقسیم می شود که قسمت پایینی به عنوان تخت پایینی و قسمت بالایی به عنوان تخت بالا استفاده می شود. بنابراین، شما باید اندازه فضای مورد نیاز برای هر دو را در نظر بگیرید.

اندازه: تشک تخت یک دستگاه بزرگ و سنگین است. بنابراین، باید مطمئن شوید که پد زیر فضای شما می تواند وزن تخت را تحمل کند.

طول عمر: قبل از خرید باید مطمئن شوید که تخت دوطبقه ای که انتخاب می کنید کیفیت بالایی دارد و می توان برای مدت طولانی از آن استفاده کرد.

به طور کلی استفاده از یک تخت خواب کوچک در فضای کوچک می تواند راه خوبی برای صرفه جویی در فضا باشد، اما باید مطمئن شوید که شرایط و نیازهای شما با این نوع تخت ها سازگاری دارد.

از مبل تختخواب شو استفاده کنید

استفاده از مبل تختخواب شو در یک فضای کوچک یکی از بهترین راه ها برای صرفه جویی در فضا است. این نوع مبل برای تبدیل به تخت خواب طراحی شده است و فضای خانه شما را برای استفاده بهینه جذاب تر می کند.

دو نوع از این نوع مبل در بازار وجود دارد: مبل یک نفره و دو نفره.

گاهی جوانان دوست دارند در اتاق کوچک خود کارهای گروهی انجام دهند، در این صورت برای داشتن فضای بیشتر و استفاده بهینه از فضا، انتخاب مبل تختخواب شو برای یک نفر گزینه مناسبی است.

همچنین اگر می خواهید در اتاق خود تخت دو نفره داشته باشید و فضای کمی داشته باشید، استفاده از مبل تختخواب شو دو نفره راه حل مناسبی است و می توانید از فضای باقیمانده برای قرار دادن کمد و سایر وسایل تزئینی استفاده کنید. مجموعه چوب تنیل انواع مبل تختخواب شو و تخت خواب را در اندازه های مورد نیاز شما ارائه می دهد.

نکات مهم هنگام قرار دادن تخت در اتاق

اگر اتاق شما مربع است، قرار دادن تخت در وسط ممکن است گزینه مناسبی باشد. این روش به شما این امکان را می دهد که فضای بیشتری در اتاق ایجاد کنید تا به سایر عناصر اتاق دسترسی داشته باشید و از فضای دیگری برای وسایل دیگر استفاده کنید.

اگر اتاق شما مربع است، آن را به دو قسمت تقسیم کنید. در این مورد، می توانید قسمتی از اتاق را برای تخت و لباس اختصاص دهید. جدول بخش دیگری را می توان برای قسمت های دیگر اتاق مانند صندلی تقسیم کرد.

موضوع دیگر این سوال این است که تخت را در کجای اتاق قرار دهیم؟ مراقب باشید که تخت را زیر لوستر یا لامپ قرار ندهید، زیرا قرار دادن تخت زیر لوستر یا لامپ می تواند خطرناک باشد. اگر چیزی از بالای لوستر یا لامپ بیفتد، می تواند آسیب جدی ایجاد کند.

هر آنچه که باید در مورد روتختی اتاق خواب بدانید

اتاق خواب یکی از اتاق های مهم خانه است که برای استراحت و آرامش ما بسیار مهم است. قرار گرفتن تخت در اتاق به طور مستقیم بر کیفیت خواب تاثیر می گذارد و باعث بهبود استراحت می شود.

در نظر داشته باشید که اتاق خواب باید به گونه ای طراحی شود که با اندازه و شکل اتاق هماهنگ باشد و فضای کافی برای حرکت و استفاده را فراهم کند. در نظر گرفتن محیطی مانند نور، صدا، دما و تهویه مطبوع نیز مهم است.