در این مقاله از مجله آریابهکار شما یاد خواهید گرفت که چگونه به طور خودکار کلیک کنید. دانستن این نکات به جلوگیری از آسیب ناشی از رعایت نکردن احتیاط ها و کاهش خرابی تجهیزات کمک می کند.

استفاده از پرس اتوماتیک بسیار آسان است و با رعایت چند نکته ساده می توانید در کمترین زمان ممکن چروک های لباس و لباس خود را از بین ببرید.

اتو پرس ها کاربردی تر از اتوهای بخار سنتی هستند زیرا از بخار و فشار همزمان استفاده می کنند و سریعتر کار می کنند. بخار پرفشار الیاف پارچه را نرم می کند. و آن را به شکل دلخواه در آورید.

قبل از توضیح نحوه استفاده و تعمیر اتوپرس، بهتر است دفترچه راهنمای استفاده از دستگاه را به دقت مطالعه کنید تا به درستی از آن استفاده کنید تا دستگاه شما دوام زیادی داشته باشد و نیاز به تعمیرات کمتری داشته باشید.


بیشتر بدانید: دلیل بخار نشدن پرس اتو

مراحل رفع چین و چروک با آهن

صفحه بالایی را به فاصله 7 سانتی متر از صفحه پرس پایینی پایین بیاورید

دکمه بخار دستگاه را فشار دهید تا بخار روی پارچه آزاد شود.

چند دقیقه صبر کنید و چند بار دوباره بخار را آزاد کنید

صفحه را کاملاً روی پارچه قرار دهید و بعد از چند ثانیه آن را بالا بیاورید.

به هم زدن ادامه دهید تا کاملا یکدست شود.

در برخی موارد، اتو بخار تولید نمی کند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا دستگاه پرس اتو بخار بخار نمی کند و به محض مشاهده هر یک از آنها، بهتر است فوراً از یک تکنسین خدمات پرس خودرو کمک بگیرید. استفاده مداوم از دستگاه در چنین شرایطی ممکن است به دستگاه آسیب برساند.

چگونه از پرس اتوماتیک استفاده کنیم؟

دستگاه را روی یک سطح صاف قرار دهید. و بعد از باز کردن دستگاه، دسته پرس فلزی را بلند کنید. و دستگاه را به برق وصل کرده و روشن کنید. بعد از یک دقیقه پرس اتو گرم می شود و می توانید مانند اتوی معمولی دمای مورد نظر را مطابق با پارچه مورد نظر تنظیم کنید.

قبل از اتو کردن لباس و ملحفه، بهتر است کمی آنها را نرم کنید. و ورق را اتو کنید و تا کنید و قسمتی از آن را پشت پرس اتو قرار دهید. و به آرامی آن را به سمت جلو کشیده و زیر دستگاه قرار دهید. همانطور که می بینید با 5 برابر فشار بیشتر از اتوهای معمولی، پارچه ها سریعتر و بهتر از اتو معمولی اتو می شوند.

میل به پیراهن آهنی

برای اتو کردن پیراهن و بلوز، باید هر قطعه را جداگانه اتو کنید. ابتدا با یقه پیراهن شروع می کنیم. برای اتو کردن یقه از گوشه های اتو استفاده کنید. برای اتو کردن آستین ها، تمام اتو را از درز آستین تا مچ روی پد اتو قرار دهید، سپس به همراه دکمه ها به سمت جلو، پشت، چپ و راست پیراهن حرکت کنید. و این قسمت ها را با قسمت جلوی اتو پرس اتو می کنیم. برای هر قسمت اتو شده، پیراهن را به سمت خود بکشید و قسمت های باقی مانده را اتو کنید. در مرحله آخر جیب ها را اتو کنید. و هر کدام را جداگانه زیر صفحه دستگاه قرار دهید. این باعث می‌شود که قطعات از قبل اتوکشی شده سبک تند خود را از دست ندهند.

چگونه شلوار را با پرس اتو کنیم؟

انواع شلوارها در اتوکشی تفاوت چندانی ندارند. بهتر است از قسمتی از تسمه شروع کنید و آن را زیر اتو نگه دارید تا صاف شود. روی کیف یا دو طرف تا شده، از یک تکه کوچک زیر آن استفاده کنید تا چروک نشود. قسمت های دیگر شلوار را زیر پرس قرار دهید و بعد از اتو کشیدن یک قسمت شلوار را به سمت جلو بکشید و طرف دیگر را اتو کنید.

پاهای شلوار را یکی یکی اتو کنید، مگر اینکه بتوانید همزمان دو شلوار را روی تخته قرار دهید. بهتر است قطعات گلدوزی شده یا کار شده را عقب و جلو قرار دهید تا آسیب نبیند.

نحوه استفاده از پرس اتو روی پارچه های مختلف

ابتدا برچسب روی هر لباس را بخوانید تا مشخصات آن را مشخص کنید. برای پارچه هایی که اکریلیک را با پارچه های پشمی یا کتان ترکیب می کنند، فشار و زمان زیاد لازم نیست. این لباس ها سطح حرارت کمتری دارند و به بخار کمتری نیاز دارند.

برای پارچه جین ابتدا پارچه را خیس کنید تا نرم شود و به حرارت و فشار بیشتری نیاز دارید. پارچه های ساخته شده از مواد الاستیک باید محکم فشار داده شوند تا در طول اتو چروک نشوند. برای اتو کردن پارچه های ظریف و ظریف، از یک بالش یا کوسن بین لباس و میز اتو استفاده کنید.

قطعاتی مانند زیپ و دکمه های پلاستیکی را مستقیماً زیر صفحه نمایش قرار ندهید. می توانید آن را روی صورت خود قرار دهید یا آن را با یک پد بپوشانید. یکی دیگر از راه های از بین بردن چین و چروک، گذاشتن یک پارچه مرطوب روی لباس است.

پس از اتمام اتوپرس، دستگاه را از برق بکشید و بگذارید کاملا خنک شود، سپس دستگاه را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

هزینه تعمیر اتوپرس چقدر است؟

هزینه های تعمیر به نوع خرابی و مشکل دستگاه شما بستگی دارد. اما این هزینه شامل هزینه حمل تا محل، هزینه تعمیر و هزینه قطعات یدکی در صورت نیاز می باشد.

چرا اتو من بخار نمی کند؟

دمای پایین، اتصال ضعیف مخزن آب، اشباع شدن فیلتر، کمبود آب در مخزن و عدم استفاده طولانی مدت از اتو همگی دلایلی هستند که باعث می شوند پرس اتو بخار تولید نکند.

چرا پرس فلزی روشن نمی شود؟

اگر برق نباشد، سیم‌های مدار برداشته شوند یا دوشاخه و کانکتور آسیب دیده باشند، پرس فلزی روشن نمی‌شود.

چرا پرس اتو گرم نمی شود؟

سوختن المنت ها، آسیب به ترموستات، القای جریان الکتریکی و خرابی اتصال سیم چین خودکار از گرم شدن دستگاه جلوگیری می کند.