از این سیستم نیز در برخی موارد می توان استفاده نمود بدین نحو که از موتورخانه ی گرمایشی مرکزی به همراه رادیاتورها / کویل های آب گرم برای گرمایش، وهمچنین اسپلیت دیواری یا داکت اسپلیت یا کولر آبی جهت سرمایش استفاده نمود. این آب های سرد و گرم به درون کویل ارسال می شوند و سبب گرم یا سرد شدن محوطه از طریقه دریچه کولر می شود. پس از کاهش دما، هوا با دمیدن فن و از طریق کانال ها به فضاهای مختلف داخلی منتقل میشود و دما و رطوبت محیط مورد نظر را به شرایط مطلوب میرساند. در این مدل سیستمها، حرارت تولید شده در کوره از طرق داکت به هوای درون اتاق منتقل میشود. در این سیستم ها با توجه به ترموستات به کار رفته امکان تنظیم دما فراهم می باشد و پس از رسیدن دما محیط به درجه حرارت تعیین شده فعالیت اسپلیت متوقف می گردد و همین مسئله می توانند در کاهش مصرف انرژی نیز موثر باشد.

همانگونه که از اسم این نوع سیستم مشخص است سیستم های تهویه مطبوع مستقل برای هر واحد به صورت مستقل عمل می نمایند. مینی چیلر ها که نسبت به سایر سیستم های تهویه مطبوع مستقل قیمت بالاتری دارند در حقیقا چیلر های کوچک شده بدون نیاز به فضای موتورخانه ای و مشکلات مربوط به سیستم های مرکزی می باشند. از جمله موارد قابل توجه در این سیستم عدم امکان تنظیم دما برای قسمت های مختلف ساختمان، مصرف بالای انرژی نسبت به سایر سیستم های تهویه مطبوع، هزینه های جانبی( از جمله هزینه کانال کشی، تامین برق سه فاز برای متراژ های بالاتر از 180 متر مربع و غیره) و صدای منتقل شده توسط کانال به فضای داخلی ساختمان می باشند که هریک از این موارد می توانند در انتخاب یا عدم انتخاب این نوع سیستم تاثیر به سزایی داشته باشند. این سری از تجهیزات به منظور ایجاد هوای مطبوع از مایع مبرد موجود در کمپرسور دستگاه بهره می برد، نحوه ی عملکرد کولرگازی اسپلیت به این صورت است که برای تولید هوای خنک مایع مبرد را به گاز تبدیل کرده و گرمای محیط را جذب می نماید، سپس هوای خنک تولید شده را به محیط اطراف منتقل می نماید. فروش سیستم تهویه مطبوع بایستی با توجه به نیاز مشتری، شرایط آب هوایی منطقه و محیطی که قرار است سیستم تهویه مطبوع در آن استفاده شود، صورت گیرد.

حال نیاز است برای بقای صنعت تهویه مطبوع و فن بار مشکلات از روی دوش تولیدکننده داخلی برداشته شود؛ اما مشکل از کجا شروع میشود! موضوع دامپینگ طی سالهای اخیر به دلیل رشد ارز کاهش یافته اما باید از این صنعت بهشدت مراقبت و محافظت کرد تا بازارهای کنونی که حاصل سالها تلاش شرکتهایی مانند گروه صنعتی بستانچی است دست شرکتهای چینی و ترکی نیفتد. اگرچه موضوع دامپینگ همیشه مورد بحث بوده اما کسی بهصورت جدی این مشکل را بررسی نکرده است. در این مقاله به بررسی سیستم های مستقل به عنوان پرکاربرد ترین نوع سیستم تهویه مطبوع حال حاضر کشور پرداخته شده است. در سیستم های تهویه مطبوع معمولا از یک فن برای توزیع یکنواخت هوا در فضای مورد نظر مانند ساختمان یا یک اتاق استفاده می شود.با ما تهویه برترین فروشگاه در زمینه فروش انواع سیستم تهویه مطبوع در ایران. از آنجایی که تهویه مطبوع می تواند به طور مستقیم بر کیفیت و سطح استاندارد فضای محیط زندگی افراد تاثیر گذار باشد توجه و بررسی سیستم های موجود در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. فروش سیستم تهویه مطبوع به یک کارشناس نیز نیاز دارد تا پس از بررسی محل مورد نظر و انجام کارهای کارشناسانه بهترین مدل را با بهترین ظرفیت تبرید به مشتری پیشنهاد دهد.

داکت اسپلیت ها علاوه بر اینکه سیستم سرمایشی و سیستم گرمایشی محیط را تامین می کند یک تصفیه هوا هم محسوب می شود که هوا را عاری از هر گونه الودگی می کند. به عبارت دقیق تر می توان گفت داکت اسپلیت ها، اسپلیت هایی هستند که یونیت داخلی آنها به صورت توکار اجرا می شود و در نهایت با استفاده از کانال کشی هوا مطبوع را وارد محیط می کند. در داکت اسپلیت ویوا از موتوری با دو فن استفاده شده است. یکی از رقبای سر سخت سیستم داکت اسپلیت ، سیستم مینی چیلر و فن کویل است. توجه به نکات ذیل در ارتباط با این سیکل تبرید جذبی ضروری است : الف - به طور کلی این سیستم جذبی در دو فشار کار می کند که ژنراتور و کندانسور در فشار بالا و جذب کننده و اواپراتور در فشار پایین می باشند. این در حالی است که از لحاظ ساختاری تمامی بناهایی که در کشور ایجاد میشود و صنایع مهمی از جمله نفت و گاز و پتروشیمی ارتباط تنگاتنگی با این صنعت دارند.

خرید: https://tamin24tajhiz.com/product-category/air-conditioning