طراحی یک اتاق جلسه فرایندی است که هم به دانش معماری و هم تجربه و اطلاعات کافی در مورد استانداردهای لازم برای اجرای دکوراسیون و همچنین آگاهی از تجهیزات لازم نیاز دارد. گروه مبلمان اداری Dekoran ، که دارای سابقه ای عالی در زمینه تجهیزات اتاق کنفرانس است ، به شما کمک می کند تا جنبه های اساسی این فرآیند را بهتر بشناسید و با دانش کامل از تجهیزات اتاق کنفرانس و دکوراسیون فعالیت کنید.

تعریف اتاق کنفرانس

سالن کنفرانس یا اتاق کنفرانس مکانی است که اکثر افراد برجسته یک سازمان یا شرکت در آن گرد هم می آیند و در مورد موضوعات مهم و اساسی بحث می کنند. تصمیماتی که در این جلسات کاری گرفته می شود به قدری مهم است که می خواهیم به طراحی سالن کنفرانس حداکثر توجه را داشته باشیم و فقط از کنار آن عبور نکنیم. تجهيزات سالن سخنراني بايد به گونه اي طراحي شود كه كليه عناصر ضروري و ضروري در اختيار مخاطبان قرار گرفته و هيچ گونه نقصي مشاهده نشود.

توجه به ساخت سالن کنفرانس بسیار حائز اهمیت است چرا که نمایندگان هیئت مدیره و شرکت باید در جلسات تمرکز زیادی روی بحث داشته باشند و هیچ عاملی نباید حواس آنها را پرت کند. پیروی از یک رویکرد استاندارد و هوشمندانه به طراحی بهتر اتاق کنفرانس اداری کمک می کند.


تجهیزات مورد نیاز سالن کنفرانس

میز کنفرانس

اولین و شاید مهم ترین مسئله در طراحی سالن کنفرانس، تهیه میز کنفرانس مناسب برای سالن اجتماعات است. تجهیز اتاق کنفرانس بدون این میز منطقی نیست. میز کنفرانس باید به گونه ای انتخاب شود که کاملا متناسب با فضا باشد. انواع مختلفی از این میزها برای محیط های مختلف وجود دارد. شکل و فضای اتاق جلسات اداری نیز بر انتخاب شما تأثیر می گذارد.

میز جلسه معمولاً شکل برجسته ای دارد. شکل هندسی این محصولات نیز متفاوت است، بنابراین می تواند با هر طرحی مطابقت داشته باشد. هر حالت طراحی مزایای خاص خود را دارد. به عنوان مثال در طراحی گرد و نیم دایره، تمرکز روی یک پله است و هیچ پله پنهانی وجود ندارد. در این فضا می توانید تمام تماشاگران را ببینید. اما به یاد داشته باشید که اگر اتاق کنفرانس شما بزرگ است و تعداد افراد زیادی را در خود جای می دهد، شکل گرد جواب نمی دهد.

اتاق‌های جلسه معمولاً به شکل بیضی شکل هستند تا مشارکت افراد را آسان‌تر کند. چیدمان کلاس و U شکل رایج و محبوب از دیگر روش های طراحی اتاق کنفرانس است.

کنفرانس های ویدیویی و کنفرانس های ویدیویی

وجود یک ویدئو پروژکتور در اتاق کنفرانس به اشتراک گذاری اطلاعات با سایر شرکت کنندگان را برای شما آسان تر می کند. امروزه این ابزار بسیار کاربردی تقریباً به طور کامل جایگزین بردهای ساده شده است و از جهاتی بهتر از آنها عمل می کند. مطمئناً می توانید این دستگاه را در یک اتاق کنفرانس مدرن پیدا کنید. عنصر دیگر تجهیزات اتاق کنفرانس ویدئویی است. با کمک این دستگاه می توانید در جلسات راه دور شرکت کرده و با سایر اعضای شرکت ارتباط برقرار کنید. از برخی جهات، تماس تصویری می تواند معنا را به مخاطب منتقل کند و ابهام را بهتر از تماس صوتی روشن کند. برای آسایش هرچه بیشتر در این زمینه میزهای کنفرانس با امکان نصب پنل وی اس پی تهیه کنید.

نقش رئیس جمهور در تزئین اتاق جلسات

اتاق جلسات اداری باید دارای صندلی های استاندارد و ارگونومیک باشد. این به افزایش تمرکز و کاهش خستگی کمک می کند و جلسات را پربارتر می کند. علاوه بر این، چیدمان صندلی ها باید به گونه ای باشد که فضای کافی برای هر فرد وجود داشته باشد.

صدای فضا

یکی از استانداردهای اتاق جلسه، آکوستیک آن است. اگر صدای سالن کنفرانس شفاف و تمیز نباشد، مشکلات جدی ایجاد می کند. طراح سالن کنفرانس باید اطمینان حاصل کند که صداهای خارجی وارد اتاق نمی شود و بالعکس صداهای اتاق خفه نمی شود.

این دستگاه ها تنها تجهیزات یک اتاق کنفرانس نیستند. چیزهای کوچک و بزرگ دیگری نیز وجود دارد که می توان با جزئیات توضیح داد. اما بهتر است از این خلاصه راضی باشید و کمی عمیق تر بروید و با مشکلات اجرای آن مقابله کنید.

فرآیند طراحی، مبلمان و دکوراسیون سالن کنفرانس

طراحی سالن کنفرانس

ابتدا در این فرآیند توافق و مشاوره با کارمند انجام می شود. در طول این جلسات است که مدیر عامل درک کاملی از انتظارات مشتری و فرصت های مورد نظر آنها پیدا می کند. در این جلسات نیز از سایت بازدید می کنند و ابعاد فضایی، توپوگرافی و سایر جنبه های فیزیکی را مورد بررسی قرار می دهند. براساس اطلاعات دریافت شده ، هزینه تجهیزات و مواد مورد نیاز برای تهیه اتاق کنفرانس تخمین زده شد و کارکنان مطلع شدند. در این مرحله کارشناسان برنامه های خود را ارائه کردند.

پس از تصویب طرح اولیه، نقشه ها ترسیم می شود و کارشناسان برنامه ریزی طراحی فضا و سایر امور مربوط به معماری را آماده می کنند. چالش های زیادی در طراحی سالن کنفرانس وجود دارد. از آن جمله می توان به عناصر زیبایی شناختی و موارد مربوط به ظاهر، نورپردازی، دیوارپوش های آکوستیک، مبلمان اداری و سیستم های صوتی و تصویری اشاره کرد که تا حدودی توضیح داده ایم.

طرح اجرای اتاق جلسات

در مرحله دوم نقشه های معماری و دکوراسیون داخلی سالن کنفرانس توسط توسعه مهندسی نیکان با جزئیات ریز تهیه می شود. علاوه بر این ، ارائه (تصاویر) محیط نیز ارائه شده است که وضعیت محیط زیست را پس از اجرای اتاق کنفرانس نشان می دهد. پس از تکمیل طرح های نهایی، پروژه وارد فاز اجرایی می شود. توجه داشته باشید که در تمام مراحل باید استانداردهای اتاق کنفرانس در نظر گرفته شود و کار با آنها انجام شود. سالنی که این حداقل را برآورده نمی کند برای شما ایده آل نیست.

قیمت و هزینه

شاید هزینه های پروژه برای شما سوالی بی پاسخ باشد. واقعیت این است که نمی توان تعداد دقیق پیکربندی تجهیزات خانه جلسه را پیش بینی کرد. دلیل این مشکل را می توان در متغیرهایی که بر مشکل تأثیر می گذارند جستجو کرد. مواد استفاده شده، تجهیزات و کیفیت آنها، بزرگی اتاق جلسه و بسیاری عوامل دیگر قیمت را دشوار می کند.

اگر قصد تجهیز و تزیین اتاق جلسات را دارید، گروه دکوران می تواند در این زمینه به شما کمک کند. طراحان حرفه ای ما در هر مرحله مشاور و دوست شما می شوند و بالاترین کیفیت را برای شما تضمین می کنند. وجود بسیاری از پروژه های موفق در زمینه طراحی و مبلمان اتاق جلسات در مجموعه ما نشان می دهد که می توانید به تیم ما اعتماد کنید. کارشناسان ما در بخش طراحی و قرارداد آماده ارائه توضیحات بیشتر به شما هستند. با ما تماس بگیرید!