پمپ کارواش صنعتی یا واتر جت وسیله ای است که با استفاده از آن می توان فشار آب را تا حد زیادی افزایش داد. این دستگاه در صنایع مختلف کاربرد دارد و با ذخیره آب می تواند آلودگی های مکان های مختلف را پاکسازی کند. برخی از ویژگی های مهم این نوع پمپ مواردی مانند طول عمر، کیفیت خوب، زیبایی و کارایی، سهولت جابجایی، افزایش کیفیت شستشو، سهولت در استفاده، افزایش سرعت عملیات نظافت با استفاده از فناوری های روز و حتی با محیط و غیره انجام داد در این مقاله به اجزای اصلی، استفاده از پمپ های کارواش صنعتی و همچنین مه پاش های صنعتی و مه پاش های خانگی می پردازیم.

پمپ کارواش صنعتی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

پمپ های کارواش صنعتی از اجزای مختلفی تشکیل شده اند. این مواد با هم می توانند باعث افزایش فشار آب شوند. در زیر با اجزای این ابزار آشنا خواهید شد:

موتور: مهمترین قسمت پمپ کارواش صنعتی، موتوری است که به دستگاه اجازه روشن و کارکردن می دهد. این جزء برای تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی مورد نیاز است.

پمپ. به عنوان یکی دیگر از اجزای مهم پمپ های کارواش صنعتی، پمپ باید آب را از مخزن واحد جمع آوری کرده، آن را تحت فشار قرار داده و به لوله های خروجی ارسال کند. پمپ های مورد استفاده در این دستگاه ها پمپ های جابجایی مثبت، پمپ های رفت و برگشتی و پمپ های گریز از مرکز می باشد.

شلنگ فشار قوی: یکی دیگر از قسمت های پمپ کارواش صنعتی، شلنگ فشار قوی است. این نوع لوله با قطرهای مختلف از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار بوده و در برابر افزایش دما و فشار آب مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. از دیگر مشخصات لوله های فشار قوی می توان به طول زیاد و قابلیت اتصال پمپ و لوله اشاره کرد.

دسته و تفنگ: دسته این دستگاه معمولاً فلزی یا پلاستیکی است. همچنین برای استفاده راحت و صرفه جویی در مصرف آب در دسته تفنگ نصب می شود. زمانی که پمپ کارواش صنعتی در حالت آماده به کار باشد، با فشار دادن تفنگ دستگاه، آب پرفشار از شیلنگ خارج می شود. برای توقف جریان آب، باید تفنگ را رها کنید.

نازل: یکی دیگر از اجزای پمپ های کارواش صنعتی نازل یا خروجی اسپری آب است که در انواع مختلفی از جمله نازل سوزنی، تیغه ای، چرخشی و کشویی تولید می شود. هر کدام از این نازل ها کارایی خاص خود را دارند و با توجه به میزان آلودگی و نوع شدت آن مورد استفاده قرار می گیرند. قابلیت تنظیم شدت و جهت جریان آب مهمترین ویژگی نازل است.

پمپ های کارواش صنعتی در چه زمینه هایی استفاده می شود؟

از جمله مهمترین کاربردهای پمپ های شستشوی صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نصب و راه اندازی کارواش در سطح شهر

یکی از مهمترین کاربردهای این دستگاه راه اندازی کارواش می باشد. هر فردی در شهر که قصد افتتاح کارواش در شهر و نظافت خودروی کارکنان شهروندان را داشته باشد، حتما به پمپ یا واتر جت صنعتی نیاز دارد. با توجه به مشکل کم آبی در سراسر ایران به ویژه در شهرهای بزرگی مانند تهران، راه اندازی کارواش یک سرمایه گذاری مطمئن محسوب می شود. زیرا در کارواش خودروها با آب کمی کاملا شسته می شوند و هیچ گونه کثیفی روی قسمت های مختلف آن باقی نمی ماند. اگرچه اگر بخواهید ماشین خود را با فشار آب خانگی بشویید، آب زیادی مصرف می کند و ماشین به تمیزی کارواش نخواهد بود.

وسایل نقلیه عمومی و ماشین آلات سنگین را بشویید

یکی دیگر از کاربردهای دستگاه پمپ کارواش صنعتی این است که می توان از آن برای شستشوی وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس های تک خط در کمترین زمان ممکن با بهترین کیفیت استفاده کرد. این دستگاه به طور گسترده برای شستشوی وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون، تریلر و غیره استفاده می شود. بسیاری از مشتریانی که پمپ کارواش صنعتی می خرند، رانندگان وسایل نقلیه سنگین هستند.

نظافت و شستشوی فضاهای باز پارکینگ ها و ساختمان ها

یکی از سخت ترین و دشوارترین کارها نظافت و شستشوی پارکینگ های بزرگ و محوطه های باز ساختمان های مختلف مانند بیمارستان ها، ترمینال ها، فرودگاه ها و غیره است. اما با استفاده از پمپ کارواش صنعتی به راحتی و در مدت زمان کوتاهی می توان این کار را انجام داد.

استفاده در کارخانه ها و کارگاه ها برای شستشوی قطعات و تجهیزات صنعتی.

قطعات و تجهیزات صنعتی مورد استفاده در کارگاه های تولیدی و کارخانجات بزرگ به دلایل مختلف از جمله گرد و غبار پس از مدتی کثیف شده و نیاز به تمیز کردن دارند. قطعات و تجهیزات صنعتی برای عملکرد بهتر و راندمان کاری بالا باید به صورت دوره ای تمیز شوند، باید با پمپ های کارواش صنعتی شسته شوند.

نماهای ساختمان را تمیز کنید

نمای ساختمان ها پس از مدتی تمامی آلاینده های موجود در هوا را جذب می کند و به مرور زمان رنگ نما بر اثر عواملی مانند باران اسیدی، گرد و غبار هوا و دوده خودرو کدر می شود. شرکت هایی که در زمینه شستشوی نمای ساختمان فعالیت می کنند یکی دیگر از مشتریان پمپ های کارواش صنعتی هستند. این شرکت ها با استفاده از این تجهیزات عملیات آبکشی را بدون داربست انجام می دهند و نمای ساختمان را با بالاترین کیفیت شستشو می دهند.

از دیگر کاربردهای این نوع پمپ کارواش می توان به جرم گیری و لجن زدایی از شبکه های آب و فاضلاب، نظافت شبکه های آبیاری کشاورزان، ابزار نظافت در سطح شهر و ... اشاره کرد.

مه پاش چیست و چه انواعی دارد؟

مه پاش وسیله ای است که برای تنظیم رطوبت هوا و کاهش دمای هوا به سطوح ایده آل، آب پودر شده را به محیط می پاشد. با این دستگاه نیازی به استفاده از مبردهای دیگر نیست. مه‌پاش‌های خانگی اغلب در خانه‌ها و بیمارستان‌هایی که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، تنفسی و پوستی در آنها قرار دارند استفاده می‌شود. مه صنعتی در شرکت های تولید قارچ، مرغداری ها، دامداری ها، گلخانه ها به ویژه گلخانه های هیدروپونیک، تاسیسات صنعتی و نیروگاه ها و استخرها کاربرد دارد.
https://asrmehr.ir/%d9%be%d9%85%d9%be-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%b4-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa%db%8c/خرید پمپ و مه پاش کارواش صنعتی از شرکت های معتبر

در این مطلب شما را با دو دستگاه پرکاربرد یعنی پمپ های کارواش صنعتی و پمپ های خانگی و صنعتی آشنا کرده ایم. اگر قصد خرید هر یک از این دستگاه ها را دارید، یکی از شرکت های معتبر را برای خرید انتخاب کنید؛ شرکت های تاسیس شده ای مانند Ab Nero Trading تجهیزات با کیفیت و بالاترین قیمت را با گارانتی و خدمات پس از فروش در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. این شرکت ها با ارائه مشاوره رایگان به مشتریان، به آنها کمک می کنند تا بهترین پمپ کارواش یا مه پاش را برای نیازهای خود خریداری کنند.