پمپ کارواش که به پمپ پیستونی نیز معروف است، یکی از مهم ترین قطعات مورد استفاده در کارواش است. این محصول با توجه به کاربرد آن به سه نوع کلی خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی تقسیم می شود و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

ابعاد و کاربرد پمپ ها نیز بسته به ابعاد و نوع آن متفاوت است. به عنوان مثال، مدل های صنعتی و نیمه صنعتی بزرگتر و قدرتمندتر از نمونه های داخلی هستند. این دستگاه خوش دست از قطعات مختلفی تشکیل شده است، برای بررسی دقیق قطعات پمپ کارواش با ما همراه باشید.

پمپ کارواش چیست؟

پمپ کارواش یکی از وسایلی است که فشار آب را افزایش می دهد. این ابزار کاربردهای زیادی دارد. از آنجایی که تمیزی وسایل و پارچه های مختلف، تمیزی آن ها از آلاینده های مختلف یکی از دغدغه های روزانه ماست، برای این منظور از پمپ کارواش که یک پاک کننده اضافی است استفاده می کنیم و در زمان، مصرف آب، نظافت صرفه جویی می کنیم. . ، و سخت کار کنید. استفاده خواهد شد

در زیر روش کار این دستگاه ها و انواع قطعات آنها را ارائه خواهیم داد.

موتور

یکی از قطعات اصلی پمپ کارواش موتور آن است که در انواع دستگاه ها متفاوت است. تجهیزات بزرگ و کارواش ها مانند بیمارستان ها یا کارخانه ها به پمپ هایی با موتورهای قدرتمند نیاز دارند تا نیروی لازم برای شستشو را تامین کنند.

شلنگ کارواش

شیلنگ همچنین وسیله ای برای افزایش جریان آب و راندمان پمپ کارواش است که بسته به مدل آن متفاوت خواهد بود. اما بیشتر انواع پمپ های کارواش از شیلنگ هایی با قطر 1.4 اینچ و دو لایه استفاده می کنند. با توجه به درجه انعطاف پذیری، جنس و وزن مناسب شیلنگ ها قیمت آن بالا و پایین می شود. هرچه پمپ کارواش از قطعات مناسب و استانداردتری ساخته شود، کارایی آن بیشتر خواهد بود.

کشف شده

همچنین از این دستگاه برای تعیین میزان و نوع پاشش آب و فشار خروجی آن استفاده می شود که بسته به نیاز سطح 7 نوع نازل در بازار موجود است. پمپ شستشو برای شستشو و تمیز کردن سطوح مختلف استفاده می شود.

نحوه کار این دستگاه به این صورت است که به مخزنی که آب مورد نیاز را تامین می کند و به کمک لوله نازل به دستگاه پمپ متصل می شود. در این حالت فشار آب ورودی از پمپ آب قوی تر بوده و به صورت فشرده تری به سمت بیرون هدایت می شود. راندمان این پمپ ها از نوع جابجایی مثبت است.

انواع پمپ کارواش

این دستگاه انواع مختلفی دارد که هر کدام با توجه به قدرت و نوع عملکرد خود کار خود را انجام می دهند. کارکرد این دستگاه با اتصال به آب شروع شده و پس از تبدیل آن به فشار بالا به تیغه و شلنگ منتقل می شود. بعد از این مقاله شما را با انواع پمپ کارواش آشنا می کنیم.

https://aero-tech.ir/advertorial/236-%d9%82%d8%b7%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d8%b4%da%a9%db%8c%d9%84-%d8%af%d9%87%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%be%d9%85%d9%be-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%b4/

پمپ کارواش صنعتی


مدل های صنعتی این دستگاه با ابعاد بسیار بزرگ، موتور قدرتمند و از نوع سه فاز ساخته می شوند. به این دلیل استفاده می شود که در مکان های مختلف که فشار آب بالا برای تمیز کردن مورد نیاز است قوی تر است.

پمپ کارواش نیمه صنعتی

مدل های نیمه صنعتی بین پمپ های خانگی و صنعتی هستند و در جاهایی که نیاز به فشار متوسط ​​است استفاده می شود. سایز این نوع پمپ مناسب است و در برخی موارد در خانه های ویلایی و جادار برای جابجایی سریع و قدرتمند استفاده می شود. برخی از مهمترین ویژگی های این پمپ عبارتند از:

تجهیزات مختلف را بشویید.

شستشوی محیط های صنعتی

شستن خیابان ها

شستشوی مناطق شهری

رنگ آمیزی سطح

در صنایع فلزی استفاده می شود

کارواش را در خانه تخلیه کنید

پمپ های کارواش خانگی معمولاً تک فاز تولید می شوند. سایز کوچک موتور این پمپ کارواش، اندازه نهایی آن را کاهش داده و فضای کمتری را اشغال می کند و آن را بهترین انتخاب برای مصارف خانگی می داند.

مزایای پمپ کارواش

امروزه پیشرفت تکنولوژی منجر به توسعه و استفاده از ابزارها و لوازم جانبی شده است که آسایش و راحتی را برای افراد فراهم می کند. از آنجایی که برای مقاصد مختلف مانند شستشو و نظافت سطوح مختلف به دستگاهی قدرتمند نیاز داریم که سرعت را افزایش دهد و از هدر رفتن آب جلوگیری کند، پمپ های کارواش یکی از ابزارهای مهم و کاربردی هستند. برخی از مزایای مهم آنها عبارتند از:

فشار تولید بالا

مدیریت آب

قابلیت پمپاژ سیالات با ویسکوزیته و غلظت بالا

پمپ کارواش قدرتمند و کاربردی است

برای مطالعه و دانستن نحوه عملکرد این دستگاه کاربردی ابتدا باید با قطعات مورد استفاده و اجزای تشکیل دهنده آن آشنا شویم. یکی از مجلاتی که اطلاعات کامل و کاربردی را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد، وب سایت فروشگاه پمپ ایران است که برای رفاه حال مشتریان خود محصولاتی با کیفیت تولید و ارائه می کند. در ضمن نحوه کار با هر یک، مقالات معرفی محصول، مقایسه، بررسی و قیمت محصول، قطعات و موارد خرابی بررسی شده و در سایت آنها قرار داده شده است.

پمپ ایران که دارای متخصصین و کارشناسان مجرب فروش می باشد در اولین قدم به ارائه راهنمایی و مشاوره رایگان می پردازد و سپس با انتخاب هوشمند خریدی مطمئن را برای مشتریان خود رقم می زند.