ارور ۵۰۰ بسیار ارور رایجی است که در هر بخشی از وب سایت شما ممکن است برای شما یا کاربران تان نمایش داده شود.هنگامی که این ارور برای شما نمایش داده می شود به احتمال زیاد مشکل از سمت سرور و یا فایل های سیستمی است که سایت شما از آن قدرت گرفته است. به احتمال زیاد به دلیل اصلی این ارور برگرفته از فایل هایی است که در دایرکتوری اصلی- جایی که فایل های وردپرس شما هستند-است.

احتمال دیگری که برای این ارور وجود دارد مشکل در سرور میزبان سایت شما است چرا که اگر سرور میزبان سایت شما دچار مشکل شود برای وب سایت شما هم مشکل ایجاد می شود. راه حل هایی مختلفی بری ارو 500 وجود دارد که ساده به نظر نمی رسند و نیاز به عیب یابی دارد که صبر شما را می طلبد. اولین قدم برای رفع این ارور یک پکاپ گیری از وب سایت است. این راه حل ها نیاز به ایجاد تغییراتی در فتیل های شما است. و بهتر است قبل از اعمال هر راه حلی برای رفع این ارور از تهیه ی یک نسخه ی پشتیبان از وب سایت است.

راه حل های رایج برای حل ارور 500

یکی از دلایل اصلی خطای 500 خراب شدن فایل ها htaccessاست و محدودیت حافظه ی PHP سرور شما است. دلیل این محدودیت می تواند نتیجه ی استفاده از افزونه یا قالبی است که مصرف منابع آن بالا است. برای رفع این محدودیت ها و ارور 500 راه حل های زیر پیشنهاد می گردد:

1.ایجاد فایل های جدید در htaccess؛ برای این کار فایل htaccess خود را پیدا کنید و سپس رروی آن راست کلیک کنید و نام آن را htassecc.bak” بگذارید. حالا دیگر فایل htaccess حذف شده و یک htaccess جدید ایجاد کرده اید. اگر با این عمل خطای 500 بر طرف نشد امکان دارد به دلیل مشکل دیگری باشد و می توانید راه حل بعدی را امتحان کنید.

2. افزایش محدودیت حافظه ی PhP؛ محدودیت حافظه توسط میزبان هاست و وردپرس ایجاد می شود. اما ورد پرس تلاش می کند که محدودیت را افزایش دهد. شما باید محدودیت حافظه ی PHP را افزایش دهید و سپس بررسی کنید تا خطا بر طرف شده است یا خیر.

تاثیر خرید سرور اختصاصی بر سرعت سايت