برای درک بهتر دلیل ظهور پهپادهای کشاورزی؛ بهتر است به تاریخچه کلی آن و نیازهایی که پاسخ می دهد بپردازیم. به همین دلیل، قبل از اینکه در مورد پهپادهای کشاورزی صحبت کنیم، می خواهیم تاریخچه آنها را بررسی کنیم.

تاریخ

پرواز آرزوی دیرینه مردم است. عمل تحقق رویایی است که از آغاز تاریخ وجود داشته است. از ابتدای این تلاش افراد زیادی دستگاه های مختلفی را برای پرواز ساخته اند. بسیاری از این دستگاه ها موفق بودند، اما دارای معایب بسیاری بودند. اولین ماشین پرنده کاملاً کنترل شده، ماشین برادران رایت از سال 1903 بود. از آن زمان، صنعت هوانوردی به موفقیت های زیادی دست یافته است. با گذشت زمان، پرواز به راهی آسان برای انجام کارهایی شده است که انجام آنها از روی زمین دشوار است.

اما انسان با پرواز هر روزه برای انجام کارهای پیش پا افتاده مانند کشاورزی... که کاری بسیار سخت و خطرناک است، تصمیم گرفت آن را کم خطر کند. راه حل عالی برای این مشکل به طرز شگفت انگیزی پیش از اختراع برادران رایت بود. این راه حل چیزی جز یک پهپاد نیست. در ادامه به معرفی پهپادها و پهپادهای کشاورزی می پردازیم.

آشنایی با هواپیماهای بدون سرنشین

پهپادها حتی از هواپیماها هم قدیمی تر هستند

اولین پهباد توسط ارتش در سال 1849 ساخته شد و منحصراً برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار گرفت. تغییر بعدی در هواپیماهای بدون سرنشین زمانی رخ داد که ارتش شاهد مرگ خلبانان خود در میدان جنگ بود. از آن زمان، تلاش هایی برای استفاده از پهپادها برای جلوگیری از خطرات پرواز صورت گرفته است. اولین قدم را ارتش اتریش برداشت. البته قبلا پهپادها غیرقابل کنترل بودند و مسیر آنها از پیش تعیین شده بود. اما پیشرفت در این زمینه بسیار زیاد بوده است. در آغاز جنگ جهانی، اولین بار توانایی کنترل پهپادها با استفاده از فرکانس A.M.Low مورد استفاده قرار گرفت.


با پیشرفت زمان و تکنولوژی، پهباد سمپاش از نظر اندازه کوچکتر شده و استفاده و خلبانی آنها راحت تر شده است. در طول جنگ، ایالات متحده بیشترین تمرکز را روی این منطقه داشت. بالاخره اولین پهپاد (هواپیما خودکار) به معنای امروزی در سال 1907 در ارتش این کشور به پرواز درآمد. از این پهپادها در تهیه نقشه های جنگی، جاسوسی و غیره استفاده می شد. در آینده پیشرفت شتاب گرفت و در سال 1917 اژدرهای هوایی ساخته شدند. در سال 1929 این هواپیماها به دوربین های مادون قرمز مجهز شدند. آنها در دفاع هوایی مورد استفاده قرار گرفتند. در سال 1940، اولین دوربین تلویزیونی توسط ارتش ایالات متحده بر روی یک پهپاد قرار گرفت.


هواپیماهای بدون سرنشین غیرنظامی

پس از جنگ جهانی دوم، توسعه دهندگان انواع مختلف پهپادها توجه خود را به خدمات ملکی معطوف کردند. برخی از این خدمات شامل عکاسی و عکاسی، نقشه برداری، مدیریت بلایا و غیره می باشد. با توجه به آنچه در مقدمه آمده است؛ نیاز مبرمی برای کاهش خطرات مرتبط با سرقت در زمینه های کاری روزمره مانند کشاورزی ایجاد شده است. بنابراین فعالیت‌های روزانه و کشاورزی نیز جزو خدمات پهپادها بوده است.

کشاورزی دقیق

برای رسیدگی به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در صنعت کشاورزی؛ ابتدا باید معنای تزکیه صحیح را درک کنیم. ما در Right Farms تلاش می کنیم تا بهره وری کشاورزی را با استفاده از فناوری و علم مدرن افزایش دهیم. یعنی سعی می کنیم با استفاده بهتر از مقادیر تولیدی مانند کود، آب، سموم و ... هزینه ها و ریسک ها را کاهش دهیم. اگر نیاز به مطالعه بیشتر در مورد این سایت دارید؛ می توانید روی کلمه پهپاد مورد استفاده در کشاورزی یا تصویر زیر کلیک کنید و همه چیز را به طور کامل بخوانید.

هواپیماهای بدون سرنشین در کشاورزی دقیق

پیشرفت در استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در کشاورزی بسیار زیاد بوده است. امروزه این فناوری به جایی رسیده است که همه چیز به طور خودکار با برنامه ریزی پهپاد انجام می شود. پرنده به طور خودکار اطلاعات را از روی زمین پراکنده و جمع آوری می کند و... ضمن اینکه در استفاده از این پرندگان به غیر عملی بودن زمین و مشکلاتی از این دست توجهی نمی شود. ورود پهپادها به این حوزه به وضوح همه چیز را آسانتر از قبل کرده است. آنها با استفاده از حسگرهای کاربردی مانند لیدار کمک می کنند. (برای اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت بین لیدار و فتوگرامتری اینجا را کلیک کنید.)

ویژگی های پهپادهای کشاورزی

همانطور که اشاره شد؛ پهپاد کشاورزی ابزاری عالی، پیشرفته، هوشمند و قابل اعتماد است که کار شما را در هر شرایطی مدیریت می کند. استفاده از آن بسیار آسان است و امروزه در مزارع پیشرفته و بزرگ رایج است. پهپادها سریعتر از روش های دیگر هستند. مثلاً یک هکتار زمین کشاورزی را در ده تا پانزده دقیقه می توان سمپاشی کرد. این یعنی سمپاشی حدود 30 تا 40 هکتار زمین در یک روز. این مقدار برای سایر روش ها مانند سمپاشی تراکتوری حداکثر ده تا پانزده هکتار است. این روش علاوه بر سرعت، مزایایی از جمله کاهش مصرف سموم و دقت بسیار در عملیات سمپاشی نیز دارد.

بهترین پهپاد کشاورزی

اگر می خواهید برای زمین کشاورزی خود از پهپاد کشاورزی استفاده کنید. برای معرفی بهترین، موثرترین و مقرون به صرفه ترین ها با ما همراه باشید.

DJI به عنوان یکی از بهترین ها در صنعت ساخت و توسعه پهپاد، انواع پهپادهای کشاورزی و پهپادهای پزشکی را روانه بازار کرده است. در این مقاله قصد داریم چهار مورد از بهترین ها را معرفی کنیم. به طور معمول ارائه این محصولات در این نوشته به صورت خلاصه ارائه شده است. اگر به مقایسه جانبی نیاز دارید؛ می توانید به مقاله انواع پهباد سمپاش DJI مراجعه نمایید.

پهپاد کشاورزی DJI AGRAS T20

این پهپاد یک پهپاد کشاورزی است که قیمت آن از 15000 دلار شروع می شود. وزن این پرنده حدود بیست و یک کیلوگرم (بدون باتری) است. همچنین با مخزن 20 لیتری می توانید همیشه 10 تا 15 دقیقه اسپری کنید سرعت اسپری شما شش لیتر در دقیقه است.

پهپاد کشاورزی DJI AGRAS T16

این پهپاد یک پهپاد کشاورزی است که قیمت آن حدود 14200 دلار است. وزن این پهپاد بدون باتری هجده و نیم کیلوگرم است. با یک مخزن 16 لیتری می تواند 10 تا 18 دقیقه به طور مداوم پرواز کند. همچنین میزان تزریق آن چهار لیتر و هشتصد میلی لیتر در دقیقه است.

پهپاد کشاورزی DJI AGRAS MG-1S

این پهپاد یک پهپاد کشاورزی است که قیمت آن از 13000 دلار شروع می شود. وزن این هواپیما ده کیلوگرم (بدون باتری) است. همچنین این پهپاد با مخزن ده لیتری دارای مدت زمان پرواز 10 تا 22 دقیقه می باشد. سرعت اسپری آن 525 میلی لیتر در دقیقه است.

پهپاد کشاورزی DJI AGRAS MG-1P

این پهپاد یک پهپاد کشاورزی است و قیمت آن از 10500 دلار شروع می شود. همچنین وزن این دستگاه هوشمند نه کیلوگرم و هفتصد گرم (بدون باتری) است. با یک مخزن ده لیتری می تواند 9 تا 20 دقیقه به طور مداوم پرواز کند، سرعت پاشش آن پانصد و بیست و پنج میلی لیتر در دقیقه است.

اگر به اطلاعات بیشتری در مورد هر یک از پهپادهای بالا نیاز دارید یا می خواهید یکی از آنها را خریداری کنید. فقط روی نام یا عکس آنها کلیک کنید. به همین ترتیب در صورت نیاز به مشاوره جهت خرید پهپاد می توانید از طریق تماس با شماره درج شده در سایت با کارشناسان ASAUAS تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.