امروزه بسیاری از شهروندان ایرانی تمایل به رفتن به ترکیه دارند. جدای از مقوله آزادی بزرگ اجتماعی، ممکن است تعجب کنید که چرا ایرانی ها این کار را می کنند و آیا منطقی است که به یک کشور آسیایی- اروپایی در اطراف ایران نقل مکان کنیم؟

اگر بخواهیم از زوایای مختلف به موضوع داغ و پرطرفدار مهاجرت به ترکیه نگاه کنیم باید بگوییم که مهاجرت و اقامت ترکیه برای شهروندان ایرانی دارای مزایای مختلفی از جمله ورود بدون ویزا، تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی ترکیه می باشد. پس از فارغ التحصیلی امکان اخذ اقامت، اقامت دائم و پاسپورت ترکیه از طریق روش های سرمایه گذاری و خرید ملک، توانایی کار در بازار بین المللی، امکان درخواست از سفارتخانه های بزرگ در سراسر جهان برای انواع ویزای آمریکا، ویزای کانادا وجود دارد. و ویزای انگلیس

صرف نظر از مزایای ذکر شده در بالا، برخی از افراد مهاجرت به ترکیه را سکوی پرشی برای اخذ ویزا، مهاجرت، کار، تحصیل و زندگی در کشوری مانند کانادا می دانند.

اما برخی دیگر نزدیک بودن دو کشور، عدم نیاز به اخذ ویزا، مجاورت فرهنگی و شرایط آب و هوایی، سخت نبودن روند مهاجرت، وجود فرصت های شغلی فراوان در یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان و ... توانایی ادامه تحصیل در دانشگاه های پیشرو که در سطح جهانی شناخته شده اند هدف اصلی مهاجرت و زندگی در ترکیه است. بنابراین در ادامه این مقاله قصد داریم شرایط و انواع مهاجرت به ترکیه را توضیح دهیم.

مهاجرت به ترکیه
همانطور که می دانید خوشبختانه ایران روابط دوستانه ای با ترکیه دارد و به همین دلیل شهروندان ایرانی می توانند بدون اخذ ویزای توریستی به این کشور سفر کرده و تا 90 روز در آنجا اقامت داشته باشند.

اما وقتی قرار است در مورد مهاجرت به ترکیه و اقامت موقت یا دائم در این کشور صحبت کنیم، موضوع فرق می کند، طبق قوانین دولت ترکیه بسته به نوع مهاجرت متقاضی، شرایط متفاوتی خواهد داشت.

به طور کلی انواع مهاجرت به ترکیه عبارتند از تحصیل، مهاجرت کاری، مهاجرت ازدواج، مهاجرت ملکی، مهاجرت سرمایه گذاری و کارآفرینی که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

او از طریق تحصیل به ترکیه رفت

با فرآیند نسبتا آسان اخذ ویزای تحصیلی و نامه پذیرش، دسترسی به تحصیلات ارزان و رایگان، مدارک دانشگاهی، بورسیه تحصیلی، مشاغل دانشجویی و سایر مزایای برتر تحصیل در ترکیه، مهاجرت تحصیلی یکی از رایج ترین گزینه ها برای شهروندان ایرانی واجد شرایط است.

بنابراین اگر قصد مهاجرت به ترکیه برای ادامه تحصیل را دارید می توانید برای ورود به دانشگاه، گذراندن دوره های پیش نیاز، آزمون زبان ترکی دومار و آزمون YS بدون ویزا و مدرک زبان اقدام کنید.به عنوان دانشجوی بین المللی دریافت می شود. کارت اقامت یک ساله در هر دانشگاه برتر ترکیه.

این اجازه اقامت تا پایان تحصیل دانشجو قابل تمدید است و همچنین فرد می تواند در حین تحصیل به عنوان دانشجو در ترکیه به صورت پاره وقت کار کند. همچنین می توانید پس از اتمام تحصیلات خود در ترکیه به زندگی خود ادامه دهید و از کار تمام وقت در بازار کار بین المللی بهره مند شوید.

به طور کلی پس از 5 سال اقامت قانونی در ترکیه می توانید برای دریافت کارت اقامت دائم اقدام کنید. در این راستا توصیه می کنیم شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در ترکیه را مطالعه نمایید. در صورت تمایل می توانید از خدمات مهاجرت تحصیلی Lets Go Uni برای ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های کشور استفاده کنید.

از طریق کار به ترکیه مهاجرت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شرکت مهاجرتی تماس بگیرید.

اگر شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه را ندارید و یا می خواهید از روش های دیگر مهاجرت به ترکیه استفاده کنید، مهاجرت کاری به این کشور یکی دیگر از گزینه های مقرون به صرفه و مفید است. پس مقاله بهترین راه برای اخذ اقامت دائم ترکیه را از دست ندهید.

به طور کلی اگر با زبان ترکی آشنایی دارید و مهارت ها و توانایی های خوبی دارید. ممکن است بتوانید بدون ویزا یا مجوز در این کشور کار کنید. اما از نظر قانون کار در ترکیه برای جلوگیری از جریمه و موانع مختلف از سوی دولت بهتر است مدارک زیر را جهت اخذ مجوز کار ترکیه و اخذ ویزا به اداره کار ارائه نمایید. کار در شرکت ها؛

اصل پاسپورت معتبر

2 قطعه رنگی و عکس جدید

فرم درخواست

فرم درخواست الکترونیکی

فرم پیشنهاد کار برای کارفرما

درجه

تجربه کاری

پست الکترونیک

رمز عبور دولت کارفرما

کد ملی برای اتباع خارجی

شماره مالیات

مجوز کار یا ویزای کار ترکیه به مدت یک سال اعتبار دارد و در صورت تمدید قرارداد کار و ادامه اقامت فرد، برای 3 و 6 سال در دوره های بعدی صادر می شود. طبق قانون، اگر در مدت 8 سال به مدت 6 سال در ترکیه به طور قانونی کار کنید، می توانید مجوز کار دائمی دریافت کنید.

به عبارت دیگر، اگر مهارت های کاری کافی و توانایی تعامل موثر به زبان ترکی با کارفرما و سایر همکاران خود را داشته باشید، می توانید اقامت موقت و سپس اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید.

با خرید ملک به ترکیه مهاجرت کنید

طبق قانون جدیدی که رجب طیب اردوغان در سال 2018 در ترکیه تصویب کرد، شما این امکان را دارید که با خرید یک یا چند ملک به ارزش کل 250 هزار دلار به این کشور مهاجرت کنید و از شهروندی، کارت اقامت دائم برخوردار شوید و دریافت کنید. پاسپورت ترکیه برای شما و خانواده تان.

این یک معامله برد-برد است، زیرا شما فرصت دریافت کارت اقامت و شهروندی ترکیه و پاسپورت را دارید و همچنین می توانید با اجاره ملک خود از درآمد ارزی بهره مند شوید. البته باید توجه داشته باشید که در 3 سال اول خرید مجاز به فروش چنین ملکی نخواهید بود.