خرید سوغاتی یکی از مهمترین کارهای ایرانیان در سفر است. خوشبختانه به هر کجای ایران که سفر کنید، محصولات و سوغاتی های متنوعی خواهید یافت که هر کدام منحصر به فرد و جذاب هستند. کیش یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری کشورمان است و سوغاتی های زیادی دارد. در زیر قصد داریم شما را با «یادبود کیش» آشنا کنیم. با رسانه گردشی تاپ همراه باشید تا بدانید در سفر به کیش چه سوغاتی بخرید.


سوغات و صنایع دستی کیش چه بخرم؟


با توجه به اینکه سالانه میلیون ها گردشگر از جزیره کیش دیدن می کنند، سوغاتی های زیادی در این جزیره یافت می شود. تنوع سوغاتی ها می تواند انتخاب را برای برخی افراد سخت کند، اما قطعا حق انتخاب از بین سوغاتی های مختلف با رنج قیمتی متفاوت، دست شما را برای خرید مناسب ترین گزینه باز می گذارد.

برگه سوغات کیش

همانطور که اشاره کردیم سوغات کیش بسیار متنوع است و نمی توان محصولات کیش را به یک یا چند مورد محدود کرد. در زیر لیست سوغاتی های کیش را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

ماهی، میگو و خرچنگ سوغاتی جزیره کیشی - حدود 30 هزار درام

بومیان جزیره کیش به ماهیگیری مشغول هستند. ماهی، میگو و خرچنگ در منطقه جنوبی بسیار محبوب هستند و یکی از سوغاتی های محبوب جزیره کش محسوب می شوند. از ماهی های صید شده در آب های دریای جنوب می توان به سنگ ماهی، هامور، ماهی تن، ماهی ماده، کپور و ساردین اشاره کرد. این ماهی با توجه به نوع آن قیمت متفاوتی دارد اما به طور کلی قیمت ماهی در جزیره کیش از کیلویی 30 هزار تومان آغاز خواهد شد.

میگو یکی دیگر از محصولات دریایی است که در این جزیره به وفور یافت می شود. این محصول یکی از با ارزش ترین محصولات دریایی است که در گونه های مختلف یافت می شود. شاه ماهی یا خرچنگ نیز یک گونه نادر است، معمولا 200000 را می توان در سال از دریا صید کرد، بنابراین کمی گران تر است.

صنایع دستی کیش هدایای کیش به ارزش 50 هزار تن

صنایع دستی یکی از محصولاتی است که در هر منطقه از ایران شکل های متفاوتی دارد، در واقع هر منطقه ای صنایع دستی خاص خود را دارد و کیش نیز همین گونه است. یکی از محبوب ترین سوغاتی های کیش، صنایع دستی بسیار زیبا و جذابی است که از صدف، صدف، صدف، مرجان و ضایعات آب درست می شود. از این وسایل به عنوان آویز، قاب آینه، زیور آلات، جعبه های تزئین شده، مجسمه های مختلف و ... استفاده می شود.

البته سبد، سفال، قالیچه سوزنی، گلابتون و منسوجات از دیگر صنایع دستی کیش است که می توانید خریداری کنید. هزینه صنایع دستی در این جزیره با توجه به اندازه، نوع و مقدار تزئینات متفاوت است. اما حداقل مبلغ پرداختی برای آنها 50 هزار تومان است.

خرما و پرتقال؛ هدایا، سوغات کیش حدود 20 هزار تومان

خرما و مرکبات از محصولات رایج در جنوب کشور است. کیشی به دلیل آب و هوا دارای باغ بزرگ رتب، کارگ، خرمای خشک، چیپس خرما، شیره خرما، پرتقال، لیمو و ... از محصولات کشاورزی کیشی هستند که سوغات خوبی هستند. قیمت این محصولات متفاوت است و این غذاهای خوشمزه را می توان با قیمت 20000 تن یا بیشتر خریداری کرد.

نمونه حنا سوغاتی کیش قیمت 100000 تومان

نقاشی حنا یکی دیگر از هنرهای رایج در جزیره کیش است که بانوان علاقه زیادی به آن دارند. حنا معمولا روی دست و پا انجام می شود و طرح آن بسیار زیبا و زیباست. خان های کیش می توانند با مراجعه به صنعتگران دست و پای خود را با این هنر زیبا تزئین کنند. در صورت تمایل می توانید حنای آماده بخرید و به عنوان سوغات ببرید. خرید این محصول یا طرح مدل حنا بستگی به طرح و حنای استفاده شده دارد و قیمت آن ها از 100 هزار تومان شروع می شود.

قیمت انواع شکلات، قهوه و سوغاتی کیش حدود 60 هزار تومان است.

شکلات و قهوه کیش سوغاتی های بسیار محبوبی هستند که در مغازه های تخصصی فروخته می شوند. لازم به ذکر است که قهوه و شکلات را نباید از محصولات اصلی کیش دانست. اما از آنجایی که این جزیره به عنوان منطقه آزاد تعیین شده است، می توان این غذاها را خریداری کرد.

از جمله قهوه های قابل خرید در این جزیره می توان به اسپرسو اشاره کرد. شامل قهوه ترک و سبز است. در حقیقت، نسکافه کافی میکس و کاپوچینو بخشی از محصولات این شرکت هستند که در فروشگاه ها توزیع می شوند. اگر می خواهید شکلات بخرید، لینت، کلاسنو، نخبه نستله اتی، Nesquik تسیر، پیاستن فراگاتا، Eagle Premium، حلما، فراگاتا، می توانید آن را از برندهای معروف شکلات کیش مانند گیلیان خریداری کنید. شهر و خانه شما

لباس های بوسه، سوغاتی ها همیشه در اولویت هستند!

اگر از کسی در کیش بپرسید در این جزیره چه سوغاتی بخرم؟ نام کت و شلوار را خواهید شنید. از آنجایی که جزیره کیش در منطقه آزاد قرار دارد، می توانید لباس ها و لباس های زیادی با قیمت های مختلف و انواع مختلف پیدا کنید که برخی از گردشگران به عنوان سوغاتی خریداری می کنند.

زمانی که قصد خرید لباس در خلیج فارس یا جزیره کیش نگین را دارید، متوجه مراکز خرید مجلل و مدرنی می شوید که هر کدام لباس های منحصر به فردی را به فروش می رسانند، پس بهتر است قبل از بازدید از آنها اطلاعات کافی داشته باشید.

لوازم آرایشی اصل

بدون شک می توانید داروهای مارک و اصل را از کیش خریداری کنید. پس اگر قصد سفر به کیش را دارید منتظر بمانید و لوازم آرایشی مورد نیاز خود را با کیفیت مناسب از این جزیره خریداری کنید. این مکان به دلیل استقلالی که دارد بهترین برندها و بهترین امکانات را دارد و می توانید هر آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید. قیمت لوازم آرایشی نیز با توجه به نوع و برند متفاوت است و از 50 هزار تومان شروع می شود.

نت های ادویه و عسل مخصوص جزیره کیش

عسل و ادویه های رنگارنگ معروف ترین و بهترین سوغاتی است که می توانید از جزیره کیش تهیه کنید. عسلی که می توانید در کیش تهیه کنید با عسل کوهستانی بسیار متفاوت است. قیمت این عسل بسته به نوع و کیفیت از کیلویی دو و نیم هزار تومان متغیر خواهد بود. اگر می خواهید طعم متفاوتی به غذاهای خود بدهید، استفاده از هل سبز، دارچین، زعفران، زیره سیاه، فلفل سیاه، میخک، رازیانه، گشنیز، عناب، زردچوبه، شنبلیله، ترکیبی از ادویه ها را فراموش نکنید. و فلفل قرمز می توانید از کاری، زیره، آویشن، زنجبیل، جوز هندی و گل رز در غذای خود استفاده کنید.

سوغات کیش را از کجا می خرید؟

با توجه به اینکه جزیره کیش یکی از شلوغ ترین و تجاری ترین جزایر به حساب می آید، مراکز خرید زیادی دارد. شاید اگر اولین بار است که به این جزیره می روید، ممکن است گم شوید و ندانید چیزهایی را که می خواهید از کجا بخرید. اما بدانید که در یک پاساژ در جزیره کیش می توانید به هر چیزی که بخواهید دست پیدا کنید.

نکته: دستگاهی را که می بینید نخرید. قیمت اجناس در کوش کمی متفاوت است و بهتر است فریب جادوی نفت را نخورید. همیشه شلوار جین را با گارانتی اصلی و ضروری بخرید.

اگر به دنبال محبوب ترین پاساژها و مراکز خرید جزیره هستید، بهتر است سری به مرکز خرید پردیس، مرکز خرید مروارید و مرکز خرید کیز بزنید. این مراکز خرید از جمله محبوب ترین مکان هایی هستند که مسافران معمولا برای خرید به آنها مراجعه می کنند.

اگر به دنبال چیزهای ارزان هستید، باید به مراکز خرید مانند پانیذ، مروارید و ونوس بروید. قیمت اجناس در این پاساژها بسیار ارزان است و البته این ارزانی به معنای کیفیت بالای آنها نیست.

اگر به اشیاء و معماری چوبی علاقه دارید، بازار مریم کیش را به شما پیشنهاد می کنیم، این بازار دارای محصولات باکیفیت و قیمت پایین است.

ورزشکاران و بانوان می توانند به بازار پردیس مراجعه کنند. برای خرید عطر و ادکلن اصل بازار زیتون بازاری است که می تواند نیاز شما را برطرف کند.

بازار صنایع دستی کیش کجاست؟

در سفر به کیش خرید صنایع دستی را فراموش نکنید. صنایع دستی کیچه در سراسر جزیره یافت می شود. و اگر به دنبال بازار عمده ای هستید که این محصولات را بفروشد، به بازار عرب یا بازار صفین بروید. این بازار به عنوان قدیمی ترین و سنتی ترین بازار جزیره کیش شناخته می شود. بازار عرب ها در شمال غربی جزیره قرار دارد و در اطراف این بازار می توانید طبیعت سنتی جزیره را ببینید.