موسیقی هنری ترکیبی از صداها با تنش های مختلف است. از ویژگی های آن می توان به ریتم (وزن) و ملودی (ملودی) اشاره کرد. کلمه موسیقی در اصل از کلمه یونانی (musika) گرفته شده است که نام یکی از نه خدای شعر و هنر یونان باستان (muse) بوده است. با موزیک باران همراه باشید.


چه بخشی از زندگی شما با موسیقی مرتبط است؟

چند بار در روز به موسیقی مورد علاقه خود گوش می دهید؟ آیا تا به حال برای رهایی از استرس کاری یا فشارهای زندگی روزمره به موسیقی گوش داده اید یا ساز نواخته اید؟ یا به دلایل مختلف مانند کمبود وقت یا کلاس رفتن، فرصت بهره مندی از مزایای خود را از دست داده اید. اگر پاسخ شما مثبت است، مطمئناً می دانید که موسیقی و نواختن آلات موسیقی از جمله هنرهایی هستند که باعث آرامش خاطر می شوند و در بهبود مغز و حافظه تأثیر مثبت دارند. یادگیری نواختن ساز به روحیه شما کمک زیادی می کند. اصلاً مهم نیست که چقدر در این کار و مهارت پیشرفت کرده اید. اگر بتوانید برخی از احساسات را از طریق ساز خود ابراز کنید و تا حدودی از نگرانی های روزمره بکاهید، ارزشمند خواهد بود.

با وجود مشغله های روزمره زندگی امروزی، نواختن ساز می تواند تاثیر مثبتی در بهبود آرامش زندگی داشته باشد. در زیر نکات مثبت در زندگی یادگیری این مهارت فنی آورده شده است.

تفکر و عملکرد ذهنی را بهبود می بخشد

استرس را کاهش دهید

بدون اشتها

بهبود حافظه

کمک به مدیریت درد

به شما کمک می کند بهتر بخوابید. دانلود بهترین آهنگ ها

انگیزه را افزایش دهید

بهبود خلق و خو

کاهش علائم افسردگی

افزایش صبر در ورزش

مردم ایران از دیرباز علاقه زیادی به آموزش و یادگیری موسیقی داشته اند و همواره آرزوی تبدیل شدن به نوازنده مورد علاقه خود را داشته اند و موسیقی دانان و آهنگسازان مشهور همواره در فرهنگ موسیقی ایران پرورش یافته اند. دستگاه های زیادی از گذشته در تاریخ ما وجود دارد که این سؤال را نشان می دهد.

اما زمانی که در مورد هدف خود تصمیم گرفتید، نکته مهم این است که به راهی برای یادگیری موسیقی و تطبیق آن با سبک زندگی خود نیاز دارید. زمان و فرصت محدود معمولا مهمترین دلایل به تاخیر انداختن این فرصت است. با افزایش سن و زندگی پرمشغله، این زمان کمتر و کمتر در دسترس خواهد بود. بنابراین، باید راه حلی پیدا کنید تا بتوانید با وجود محدودیت زمانی، یادگیری را در خانه شروع کنید. آموزش آنلاین موسیقی یکی از روش های نوین آموزش موسیقی است که می تواند موسیقی را وارد زندگی شما کند.

اصطلاحات رایج موسیقی چیست؟

پخش موزیک

نظریه قوانین موهوم و کلمات موسیقی را نظریه موسیقی می گویند.

سلفژ

به طور خلاصه به خواندن و نوشتن نت های موسیقی سلفژ می گویند. سولفاژ برای افزایش توانایی حس شنوایی در تشخیص و درک عناصر موسیقی: ریتم، ملودی، هارمونی و غیره استفاده می شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، این منطقه بالقوه می تواند اهداف زیادی داشته باشد. در صورت استفاده منطقی و جامع، نقش موثری در آماده سازی دانش آموزان در مقاطع مختلف (از ابتدایی تا پیشرفته) دارد.

وزن خواندن (ریتم خواندن)

استفاده از صداها و سکوت های دوره های مختلف که از نظر زمانی با یکدیگر متناسب هستند را وزن خوانی می گویند. به عبارت ساده وزن خوانی قطعات موسیقی همراه با آهنگ را وزن خوانی می گویند. برای خواندن وزن یک قطعه نام نت ها در نظر گرفته نمی شود و غالباً ترتیب آنها که تعیین کننده تنش است لازم است. برای خواندن وزن نت ها از کلماتی مانند: 1 و 2 یا 1، 2، 3، 4، 5، 6 استفاده می شود.

شبکه

نت نمادی است که با آن صداهای موسیقی نوشته و پخش می شود.

اصابت

فرکانس اندازه گیری زمان است. به زبان ساده، اگر بخواهیم هر ضرب را برابر یک ثانیه بدانیم، می‌توان گفت: یک زنگ معادل یک ثانیه و یک ثانیه برابر است با مدت زمان یک نت سیاه.