مزایای استفاده از ورق های فولادی به دلیل مزایای منحصر به فرد آن بسیار محبوب است. در ادامه به مهمترین مزایای این سقف ها اشاره شده است.

روشنایی

وزن سبک این عرشه وزن مرده سقف را کاهش داد و 30 تا 40 درصد در مصرف فولاد اسکلت ساختمان صرفه جویی کرد. همچنین هزینه های لوازم جانبی تا 70 درصد کاهش می یابد که باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود. از دیگر مزایای این عرشه می توان به حذف میله های اتصال، کاهش وزن اسکلت ساختمان و صرفه جویی در بتن اشاره کرد.

استاندارد سازی ورق های عرشه فولادی

سقف عرشه فولادی بر اساس استانداردهای جهانی و مورد تایید مرکز تحقیقات مسکونی ساخته شده است. این عرشه در برابر آتش مقاوم است و می تواند تا 3 تا 5 ساعت دوام بیاورد. علاوه بر این، دیافراگم سقف کاملاً یکپارچه است و لرزش سقف را در هنگام زلزله به حداقل می رساند.

سرعت نصب بالا

سرعت نصب این نوع کفپوش ها حدود 12 تا 14 برابر سرعت نصب سقف های بتنی و قدیمی است. از آنجایی که این کفپوش ها نیازی به قالب بندی ندارند، فرآیند بتن ریزی را می توان خیلی زود شروع کرد. در صورت استفاده از نیروی کار حرفه ای می توان 600 تا 1000 متر از این سقف را در یک روز مونتاژ کرد. توصیه می شود قبل از خرید این محصولات به مشخصات آنها توجه کنید. به طور معمول این مشخصات در زمان خرید در لیست قیمت اعمال می شود که به نوع محصول، جنس، کیفیت، وضعیت، استانداردها و ... اشاره دارد. امیدواریم این مقاله اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشد.

معایب سقف های فلزی

سرعت نصب سکوی فولادی بسیار سریع گفته شد. این زمانی درست است که توسط یک نیروی کاملاً متخصص انجام شود. عرشه فولادی متریالی است که بیش از چند سال است وارد صنعت ساختمان ایران نشده و برای اکثر متخصصان امری جدید است. بنابراین، برای نصب آنها، ممکن است مجبور باشید بیش از پیش با یک متخصص همکاری کنید. علاوه بر این باید به تولید و تحویل این نوع سقف توجه شود. با توجه به ورود جدید آن، حتی ممکن است برای تهیه عرشه فولادی دچار مشکل شوید که خوشبختانه گروه شهرآهن ​​راه حل بسیار خوبی برای آن ارائه کرده است. در نهایت شایان ذکر است که مصالح سقف فولادی به فولاد گالوانیزه معروف است. فولاد به مرور زمان زنگ می زند (حتی اگر گالوانیزه باشد) و باید راهی برای به حداقل رساندن آسیب پیدا کنید.

گروه شهراهن انواع و اقسام محصولات را به بازار داخلی ایران عرضه می کند. شما بینندگان می توانید با این مجموعه از بهترین خدمات و امکانات شهرآخان بهره مند شوید. اکنون تصمیم خود را نهایی کنید و انواع عرشه فولادی را سفارش دهید.