آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه یک فایل در رایانه شما توسط چاپگر چاپ می شود؟ چه برنامه ای می تواند داده های رایانه شما را به خروجی با کیفیت برای چاپگرها تبدیل کند؟ اگر می خواهید پاسخ این سوالات را بدانید، این مقاله برای شما آماده شده است. در این مقاله به تعریف و اهمیت درایورهای چاپگر و همچنین نحوه یافتن و دانلود درایورهای پرینترهای لیزری کانن و پرینترهای جوهرافشان کانن پرداختیم.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که فایل موجود در رایانه شما چگونه توسط چاپگر چاپ می شود؟ چه برنامه ای می تواند اطلاعات موجود در رایانه شما را از طریق چاپگرها به خروجی فیزیکی با کیفیت بالا تبدیل کند؟ اگر می خواهید پاسخ این سوالات را بدانید، این مقاله برای شما آماده شده است. در این مقاله به تعریف و معنای درایورهای چاپگر و نحوه جستجو و دانلود درایورهای پرینترهای لیزری کانن و پرینترهای جوهرافشان کانن پرداخته ایم.



1- لینک زیر را دنبال کنید تا به صفحه پشتیبانی در وب سایت کانن بروید و چاپگر مورد نظر خود را جستجو کنید.

https://www.usa.canon.com/internet/portal/us/home/support

فقط بخشی از نام دستگاه را وارد کنید تا مدل مورد نظر خود را در کادر جستجو پیدا کنید. روی آن کلیک کنید. به عنوان مثال، ما مدل چاپگر "imageCLASS MF269dw" را جستجو می کنیم.

- به صفحه قالب چاپگر مورد نظر منتقل می شوید. در این صفحه گزینه های "Drivers and Downloads"، "Manuals" و "? Service Required" نمایش داده می شود. با کلیک بر روی گزینه "درایورها و دانلودها" به صفحه مورد نظر هدایت می شوید.

به طور پیش فرض گزینه "Drivers" در این صفحه فعال است و لیستی از درایورها را مشاهده خواهید کرد. اگر برای اولین بار است که چاپگر خود را نصب می کنید، اگر سیستم عامل رایانه خود را به روز کرده اید، یا اگر چاپگر شما نمی تواند با رایانه شما ارتباط برقرار کند، لطفاً گزینه "درایورهای توصیه شده" را انتخاب کنید.



Canon توسط راننده توصیه می شود

3- در بالای درایورها گزینه ای به نام "Operating System Selection" وجود دارد که با باز کردن آن می توانید سیستم عامل های مختلف را مرور کرده و سیستم عامل رایانه خود را انتخاب کنید.

گزینه درایور چاپگر کانن

4- روی دکمه "انتخاب" کلیک کنید. این دکمه در سمت راست کنترلر مورد نظر قرار دارد. پس از انتخاب این گزینه، گزینه "دانلود" ظاهر می شود و با کلیک بر روی آن، فایل درایور چاپگر Canon "imageCLASS MF269dw" در رایانه شما ذخیره می شود.

دانلود درایور پرینتر کانن

اگر نمی خواهید دانلود کنید یا درایور اشتباهی را انتخاب کرده اید، با کلیک بر روی گزینه "بستن" به حالت "انتخاب" باز می گردد و می توانید درایور دیگری را انتخاب کنید.

درایور انتخاب شده برای چاپگر Canon را لغو کنید

5- پس از اتمام دانلود به محل ذخیره فایل رفته و دوبار کلیک کنید تا نصب کامل شود.



چرا درایورهای چاپگر کانن را به روز کنیم؟

درایورهای قدیمی در چاپگرهای کانن باعث می شوند دستگاه به درستی کار نکند. این درایورها داده های ارسال شده از رایانه را به چاپگر به درستی ترجمه نمی کنند، در نتیجه عملیات چاپ قطع می شود، کیفیت چاپ کاهش می یابد و گاهی اوقات رایانه دستگاه را نمی شناسد. به همین دلیل است که به روز رسانی درایورهای چاپگر Canon بسیار مهم است.

رفع خطاهای قدیمی و خطاهای چاپ، تقویت ویژگی های امنیتی چاپگر، یا افزودن ویژگی ها و قابلیت های جدید به دستگاه شما از دیگر مزایای به روز رسانی درایورهای چاپگر Canon است.



[اخرین حرف

در این مقاله در مورد اهمیت درایورها برای عملکرد مناسب پرینترها، نحوه به روز رسانی آنها و نحوه دانلود درایورهای چاپگر Canon صحبت کردیم. امیدواریم این محتوا به شما کمک کند تا در مورد نحوه عملکرد درایورهای چاپگر بیشتر بدانید. اگر در یافتن و دانلود درایورهای چاپگر Canon مشکل دارید، از مشاوره مشاوران ما استفاده کنید.

در صورت تمایل به مشاهده قیمت و خرید پرینترهای با کیفیت و مقرون به صرفه با بهره مندی از خدمات پس از فروش عالی می توانید از طریق لینک زیر به محصولات ما دسترسی داشته باشید. همکاران ما برای انتخاب بهترین و مطمئن ترین محصولات در کنار شما خواهند بود.

متن کامل مقاله را بخوانید: آوا فرهنگ آریا