شیر برقی هانتر چیست و چه کاربردهایی دارد؟
حتما نام شیر برقی هانتر را شنیده اید. به زبان ساده، شیر برقی یک وسیله آبی است که با روشن و خاموش کردن آن کار می کند. به طور کلی شیر برقی یکی از با ارزش ترین و پرکاربردترین تجهیزاتی است که اخیراً در اتوماسیون صنعتی برای انتقال مایع و هوا مورد استفاده قرار می گیرد. عمدتاً باز و بسته شدن این نوع شیرها بر خلاف محصولات مشابه توسط برق انجام می شود. به طوری که می توان گفت عملکرد آن بیشتر شبیه یک کنتاکتور است تا یک شیر معمولی. زیرا شیرهای برقی و کنتاکتورها برای عملکرد صحیح و باکیفیت خود نیاز به برق دارند و در هنگام وصل شدن برق عملیات قطع و وصل مایعات اتفاق می افتد. شیر برقی شکارچی یکی از محصولات مدرن و پیشرفته شرکت هانتر است که توانسته نقش کنترلی خود را در صنایع مختلف ایفا کند و توانایی خود را در جریان های مختلف آب و یا انواع دیگر سیالات به اثبات برساند. شرکت هانتر یکی از معتبرترین و مدرن ترین شرکت ها در زمینه تولید قطعات و تجهیزات در صنایع مختلف است که در آمریکا مستقر است.

امروزه از محصولات و سیستم های مختلفی برای کنترل و قطع و وصل جریان سیال استفاده می شود که ما به شیر الکترومغناطیسی تمام اتوماتیک هانتر اشاره می کنیم. شیر الکترومکانیکی، شیر برقی هانتر دارای بدنه فلزی و یک سیم پیچ با خواص مغناطیسی بالا می باشد. این شیر با قابلیت زمان بندی منحصر به فرد خود در انواع مختلف جریان بسیار هوشمند عمل می کند. از این قطعه پرکاربرد در ابعاد و اندازه های مختلف با تنش های کاری متفاوت ساخته و به فروش می رسد.



کاربردهای عمده شیر برقی هانتر

از آنجایی که از شیر برقی هانتر برای قطع و وصل جریان آب و سایر مایعات در طول اتصالات لوله کشی اصلی و فرعی استفاده می شود، لازم است این قسمت توسط کنترلرهای قوی و با کیفیت مانند کنترلر هانتر یا دیجیتال کنترل شود. و تایمرهای مکانیکی باید کنترل و محافظت شوند. شکل ظاهری این نوع شیر الکتریکی به این صورت است که پیچی بر روی درب درب این شیر تعبیه شده است که می توان از طریق آن تمامی جریان مایع را به صورت دستی قطع کرد. به طور کلی به دلیل سیستم ایمنی بالای این نوع شیر برقی در بسیاری از پروژه ها از آن استفاده می شود. زیرا این شیر می تواند نقش غالب خود را در جریان های مختلف به بهترین شکل ممکن ایفا کند. برخی از برنامه های کاربردی واضح برای شیر برقی هانتر ممکن است شامل موارد زیر باشد:



استفاده از آن در پروژه های آبیاری مزارع سبز

سیستم های آبیاری قطره ای هوشمند

آبیاری گلخانه

خطوط انتقال آب

آبیاری چمن و زمین فوتبال

و بسیاری از مایعات دیگر ذکر شده است.


چرا شیر برقی شکارچی بخریم؟

ابتدا برای پاسخ به این سوال باید به کنترل مصرف آب در صنعت کشاورزی اشاره کرد. با نصب و راه اندازی شیر برقی هانتر، جریان آب به داخل و خارج کنترل می شود و دیگر جایی برای باقیمانده قطرات آب باقی نمی ماند. با کمک این ابزار می توانیم میزان مصرف آب را با دقت بیشتری کنترل کنیم.

بعد کیفیت محصول و عمر آن است. در حال حاضر تولید کنندگان و برندهای مختلفی در بازار موجود است که نمی توان به راحتی به آنها اعتماد کرد. برند هانتر جای شک و شبهه را باقی گذاشته است و ما معتقدیم که حداقل 5 سال می توانید از شیر برقی هانتر استفاده کنید در هنگام نصب و استفاده از شیر هانتر فرآیند اتصال و تخلیه آب به سرعت انجام می شود. همچنین محصول دارای ویژگی بسیار مطمئنی بوده و قطعات آن به راحتی قابل تعمیر و تعویض می باشد.



شیر برقی هانتر چگونه کار می کند؟

همانطور که اشاره کردیم، شیر برقی از یک پیستون و یک سیم پیچ تشکیل شده است که با روشن شدن جریان الکتریکی، میدان مغناطیسی در فضای اطراف سیم پیچ ایجاد می کند. به دلیل ایجاد میدان مغناطیسی جریان آب برقرار شده و آب از ورودی به منطقه مورد نظر منتقل می شود. یک واشر یا پیچ در این ابزار تعبیه شده است که در صورت لزوم می توانید جریان آب را به صورت دستی کنترل کنید. علاوه بر این، مقاومت این شیر در برابر فشار بالای آب نیز قابل تامل است.

این ابزار برند هانتر دارای دو مدل PGV و ICV می باشد که شیر برقی نوع اول می تواند فشار کم را تحمل کند. همچنین مدل ICV به لطف سیستم نظافت خودکار بهترین شرایط را برای افزایش طول عمر کشتی فراهم می کند.


مراجعه به صفحه مقاله:https://abniro.com/solenoid-valve-hunter/