روش های حذف پوست خانگی هازارویک دارای نقطه باریک تری نسبت به مو هستند. با این حال، اجازه نده غم و اندوه وارد قلب شما شود. زیرا یادگیری نحوه تمیز کردن پوست در خانه کاری نیست که نتوانید انجام دهید. از طرفی با یادگیری این مراحل می توانید هر زمان که بخواهید پاکسازی کنید و از پوستی صاف و براق لذت ببرید. حالا دیگر لازم نیست برای تمیز کردن پوست خود به کلینیک زیبایی مراجعه کنید. با تمیز کردن پوست در خانه، در زمان و همچنین هزینه صرفه جویی می کنید. برای تمیز کردن پوست ابتدا باید آن را به درستی تمیز کنید و سپس آلودگی ها را از منافذ پوست پاک کنید.

همانطور که می دانید، ما در موتنرو عادت داریم که اطلاعات ساده و بسیار مفیدی در مورد سلامت و زیبایی پوست با دوستان خود به اشتراک بگذاریم. برای این منظور ما به بررسی تک تک محصولات مراقبت از پوست می پردازیم. ما قول می دهیم که با انجام این مراحل پوست خود را کاملاً رایگان پاکسازی کنید.

نکته مهم: مراحلی که لیست کردیم بیشتر قسمت های پوست بدن را تمیز می کند. اما از آنجایی که پاکسازی معمولا شامل صورت می شود، در این مقاله به پاکسازی صورت توجه ویژه ای داریم.

مراحل تمیز کردن پوست در خانه

مرحله اول: پوست صورت را تمیز و لایه برداری کنید

طبقه بندی مو

موهایتان را پشت سرتان جمع کنید. موهایتان را با کش، بافته یا سنجاق بابی به عقب ببندید تا هیچ تار مو جلوی صورتتان نباشد. در غیر این صورت موها در هنگام شستشو جلوی صورت شما می گیرند و مانع کار شما می شوند و نمی توانید صورت خود را به طور کامل بشویید.

صورتت را پاک کن

صورت خود را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید. برای این کار از پاک کننده ای استفاده کنید که مناسب نوع پوست و نیاز شما باشد. اگر روی صورتتان آرایش دارید، ابتدا آرایش را پاک کرده و سپس شروع به شستشو کنید. برای شستن صورت خود از آب گرم استفاده کنید، نه گرم و نه سرد. آب گرم بیشتر برای پوست های حساس صورت مناسب است. همچنین قبل از تمیز کردن پوست، مطمئن شوید که صورتتان کاملا شسته شده و بدون آرایش است.


اگر حوصله دارید یا می خواهید چیز جدیدی را امتحان کنید، از روغن پاک کننده برای شستن صورت خود استفاده کنید. با استفاده از این روش ابتدا مقداری روغن بادام، جوجوبا یا زیتون به صورت خود بمالید سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. استفاده از روغن پاک کننده یک راه عالی برای تمیز کردن صورت بدون آسیب رساندن به پوست است.

پوست را با اسکراب یا اسکراب تمیز کنید

مراحل پاکسازی پوست را باید در خانه با از بین بردن سلول های مرده جمع شده روی پوست ادامه دهید. سلول های مرده پوست ظاهری کدر به صورت شما می بخشد و شادابی آن را از بین می برد. سلول های مرده سطح پوست اجازه نمی دهند اکسیژن به پوست برسد، بنابراین دچار مشکلات پوستی می شوید. برای این کار از اسکراب پوست استفاده کنید. اگر اسکراب ندارید، می توانید به راحتی با یکی از مواد زیر یک اسکراب خانگی درست کنید:

یک قاشق شکر، یک قاشق عسل و یک قاشق شیر.

یک قاشق چای خوری بلغور جو دوسر، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری روغن زیتون.

یک قاشق چای‌خوری پودر بادام، یک قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق چای‌خوری آب.

یک بار صورت خود را کاملا بشویید تا باقی مانده از لایه بردار پاک شود. از آنجایی که این پاک کننده ها می توانند به گوشه چشم و بینی بچسبند، از یک حوله مرطوب برای تمیز کردن این نواحی استفاده کنید و به آرامی با یک حوله نرم به صورت خود ضربه بزنید تا خشک شود.

صورت خود را ماساژ دهید

ماساژ باعث تحریک گردش خون در زیر پوست می شود. بنابراین بعد از ماساژ صورت شما سالم و حیاتی به نظر می رسد. بنابراین، قبل از اقدام به تمیز کردن پوست در خانه، صورت خود را ماساژ دهید. انگشت اشاره خود را روی سطح صورت خود قرار دهید. سپس به آرامی و به صورت دایره ای ماساژ را شروع کنید.

فشار دادن را از مرکز پیشانی شروع کنید تا به شقیقه ها برسید.

سپس بینی و گونه ها را ماساژ دهید.

در نهایت صورت را با لب، چانه و فک ماساژ دهید.


بیشتر بخوانید: آموزش فیشیال پوست در تهران دکتر حبشی