یکی از مهمترین ویژگی های طراحی در آرایشگاه زنانه نورپردازی است. نور طبیعی همیشه به نور مصنوعی ارجحیت دارد. اگر ویندوز دارید، می توانید از آن استفاده کنید. اما هیچ کس ساختمان با پنجره های بزرگ را دوست ندارد. فضا را طوری تنظیم کنید که هر قسمت بتواند از نور مستقیم خورشید بهره مند شود. اما اگر پنجره بزرگ ندارید راه دیگری وجود دارد.

از نورپردازی در طراحی آرایشگاه بیشتر از هر اتاق یا ساختمان دیگری استفاده می شود. این به کارمندان شما کمک می کند تا کار کنند، مشتری را به وضوح ببینند و مطمئن شوند که همه چیز به درستی انجام شده است. بنابراین، نور مستقیم می تواند بر کیفیت کار تأثیر بگذارد - حتی بهترین آرایشگرها، مانیکورها یا متخصصان صورت نمی توانند کار خود را در نور کم انجام دهند. دلایل روانی نیز وجود دارد: به عنوان مثال، کمبود نور طبیعی در قسمت پذیرش، تمرکز بر روی کار را دشوار می کند و همچنین می تواند تأثیر منفی بر مشتریان بگذارد. هنگام انتخاب نورپردازی برای آرایشگاه خود، به یاد داشته باشید که هدف اصلی این است که مشتریان شما از طراحی آرایشگاه زنانه شما لذت ببرند. برای کمک به بهبود نور در آرایشگاه خود، بهتر است از لامپ های بزرگ استفاده کنید.


پروژه طراحی نورپردازی آرایشگاه باید قبل از شروع بازسازی و آماده سازی کلیات طراحی داخلی آماده باشد. دانستن نوع نورپردازی برای شروع بسیار مهم است، زیرا نور بر طراحی داخلی مانند قرارگیری درها، پریزها، مبلمان و دکوراسیون تاثیر می گذارد، بنابراین باید همه جوانب را در نظر گرفت. به عنوان مثال، اگر به فضایی برای لامپ های کف، وسایل سقفی برای نورپردازی در اتاق نشیمن یا حتی پریزهای نور رومیزی برای طراحی آرایشگاه خود نیاز دارید، باید قبل از شروع به بازسازی سالن خود این کار را انجام دهید. آن را در برنامه قرار دهید.

صدها روش وجود دارد که می توانید آرایشگاه خود را طراحی کنید و سالن خود را تزئین کنید. به جای اینکه همه چیز را بازسازی کنید و از صفر شروع کنید تا آرایشگاه خود را طراحی کنید، سعی کنید آرایشگاه خود را طراحی کنید و بر اساس فضای سالن فعلی خود تغییراتی ایجاد کنید. اگر دیوارها یا کف سالن شما بتنی است، طراحی آرایشگاه خود را به سبک مدرن بیاورید.

هر مشتری که وارد سالن شما می شود جلوی آینه می نشیند، بنابراین مهم است که آینه هایی که برای طراحی سالن خود انتخاب می کنید با سالن شما سازگار باشد. آینه های بزرگ و ایستگاه های متعدد فضای شما را بزرگتر و بازتر می کنند. هنگام طراحی آرایشگاه خود به چهار دیوار استاندارد فکر نکنید. طراحی آرایشگاه خود را تا کف و سقف گسترش دهید. فضای خود را با یک سقف رنگارنگ روشن کنید یا اتاق خود را با رنگ تزئین کنید.

با افزودن گیاهان به طراحی اتاق نشیمن خود به اتاق نشیمن زندگی و نفس بیافزایید. آنها نه تنها هوا را تمیز می کنند و اکسیژن را تامین می کنند، بلکه آوردن گیاهان به خانه شما احساس طبیعی و آرامش بخشی را به شما می دهد. اگر دیوار بلندی دارید که مطمئن نیستید چگونه از آن برای طراحی آرایشگاه خود استفاده کنید، آن را به عنوان یک دیوار در طراحی آرایشگاه خود تبدیل کنید. اضافه شدن آثار هنری بزرگ و جسور بلافاصله قابل توجه است و هر اثر هنری کار خواهد کرد.

همه چیز در مورد سالن شما از محوطه سازی گرفته تا رنگ های روی دیوارها. نحوه ارائه محصولات خود و هر چیز دیگری بخشی از برند شما می شود. پس به کلمات نگاه نکنید. مطمئن شوید که حوله شما با طراحی سالن شما مطابقت دارد.

طراحی یک آرایشگاه برای کسب و کار شما یک مرحله مهم اما سرگرم کننده و با ارزش است.

وقتی به آرایشگاه ها و سالن های زیبایی فکر می کنید به چه چیزی فکر می کنید؟ زیبایی و ظرافت، درست است؟ این چیزی است که سالن های زیبایی و آرایشگاه ها به آن نیاز دارند. آرایشگاه شما برای کسب و کار شماست، بنابراین طراحی آرایشگاه بانوان شما باید به گونه ای باشد که مشتریان را به سمت شما جذب کند. سالن هایی که به طراحی آرایشگاه های زنانه خود اهمیت زیادی داده اند و به زیبایی طراحی شده اند مشتریان بیشتری را جذب کرده و اعتماد بیشتری را در بین مشتریان خود ایجاد می کنند. هدف ما این است که تمام ویژگی های مورد نیاز برای معرفی یک طراحی آرایشگاه زنانه را به شما ارائه دهیم. ما به شما کمک می کنیم تا کسب و کار خود را در سالن زیبایی تبلیغ کنید.


نکاتی برای طراحی آرایشگاه زنانه

خواندن مجلات و جستجوی اینترنت برای کمک به آرایش مو می تواند نقطه خوبی برای شروع باشد، اما سالن ها در اندازه ها و ابعاد مختلف هستند، بنابراین چیزی که در آرایش مو عالی به نظر می رسد ممکن است در سالن های دیگر کارایی نداشته باشد.

شکل اتاق نشیمن شما باید مبلمان، رنگ و نور مورد نظر شما را تعیین کند. همه ساختمان ها برای طراحی یک آرایشگاه به اندازه کافی بزرگ نیستند، اما مساحت بزرگ و فضای کوچک مزایا و معایبی دارد. می توانید سالن دیگری داشته باشید و از کارشناسان بپرسید که چگونه آن را به حداکثر برسانید. طراحی آرایشگاه زنانه می تواند باشد. در هر شکل و اندازه ای استفاده می شود.


خانه باریک

یک سالن تنگ برای آرایشگاه زنانه می تواند احساسی صمیمی و بوتیک داشته باشد، اما ممکن است بیش از حد شلوغ و پر سر و صدا شود. با این حال، با طراحی و پالت رنگ مناسب، این اتاق می تواند جان بگیرد.

- نکات بالا

• عرض سالن باریک حداقل 4 متر باشد.

• در طراحی آرایشگاه های زنانه از آینه استفاده کنید تا از طرح های تونلی خودداری کنید.

کاشی های کف را شبیه الماس کنید زیرا باعث افزایش عرض نما می شود

• از آینه های بزرگ برای ایجاد توهم فضا استفاده کنید.

دیوار پشت سالن را با یک کارکرد، با رنگ/بافت/تصاویر اما بدون آینه رنگ آمیزی کنید.



پنجره بزرگ


پنجره های بزرگ می توانند سالن را با نور طبیعی فراوان پر کنند، اما با وجود این پنجره ها حریم خصوصی برای مشتریان وجود ندارد و مسافران می توانند داخل سالن را ببینند. اما ما راهی برای غلبه بر این مشکل در طراحی آرایشگاه زنانه به شما ارائه می دهیم. اگر یک پنجره بزرگ در اتاق نشیمن خود دارید، از این فضا برای تبلیغ پیشنهادات ویژه، رویدادها یا عکس های کار خود استفاده کنید.

• اگر می خواهید به مشتریان خود حریم خصوصی بدهید، این پنجره ها را بپوشانید.

• مکان را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر در یک خیابان شلوغ است، نمی خواهید فرصتی را برای تبلیغات از دست بدهید. بنابراین می توانید در این پنجره ها تبلیغ کنید.

• امنیت را فراموش نکنید. پرده ها محافظت بهتری نسبت به پنجره شیشه ای دارند، بنابراین می توانید از کرکره برای تزئین اتاق نشیمن خود استفاده کنید.

تمیز کردن پنجره ها برای تمیز و مرتب به نظر رسیدن آنها ضروری است.


خانه دارای فضای باز است

اگرچه به نظر می رسد یک سالن بزرگ انتخاب و تنوع بیشتری را ارائه می دهد، اما فضای آن می تواند به همان اندازه که مفید باشد مخرب باشد. طراحی آرایشگاه زنانه به این سبک ممکن است سرد و ناخوشایند به نظر برسد، اما در عین حال می تواند الهام بخش باشد. بیشتر طراحی منحصر به فرد آرایشگاه زنانه در سالن های بزرگ دیده می شود. حتی می توانید به طراحی آرایشگاه زنانه مناسب برای سالن هایی با فضاهای بزرگ، طرحی مینیمال بدهید.


- بهترین نکات

• باید تصمیم بگیرید که چه مقدار فضا و چه مقدار آب می خواهید بشویید.

• در انتخاب کف سرامیک برای سالن خود دقت کنید. برخی از طرح ها می توانند فضای بیرون را خراب کنند.

• ایجاد ظاهری شیک و استفاده از رنگ ها و بافت های متنوع و در عین حال ایجاد گرما و صمیمیت در جایی که نیاز است.

• از رنگ ها به طور موثر استفاده کنید. بدون نیاز به کاهش فضای سالن، فضا را می شکند.

در مورد طرح فکر کنید و گزینه های مختلف پیشنهاد شده توسط یک طراح مجرب آرایشگاه را امتحان کنید. این طرح ممکن است واضح به نظر برسد، اما ممکن است بیش از یک گزینه داشته باشد.


از مناطق مختلف استفاده کنید


اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید، منطقه بندی کردن مشتریان را خوشحال می کند که به سالن شما می آیند. با استفاده هوشمندانه از نور و رنگ، کوچکترین سالن نیز می تواند از فضاهای مجزا بهره مند شود. در طراحی سالن هایی با متراژهای مختلف از حداقل تعداد قفسه و وسایل شستشوی لازم استفاده کنید. این مزیت تنها زمانی محقق می شود که در طراحی مدل های آرایشگاه زنانه خلاق باشید.

- نکات برتر

• هنگام طراحی یک سالن زنانه به این سبک، هر قسمت می تواند متفاوت از قسمت های دیگر باشد، اما سبک ها باید به نوعی مکمل یکدیگر باشند.

• مسئله اصلی کیفیت و طراحی است که مناطق را به طور یکپارچه به هم متصل می کند.

• زون ها از نظر سبک، رنگ، کیفیت مشابه هستند، تغییر هر زون طراحی را ظریف تر می کند و ظاهر را حرفه ای تر می کند.

سقف بلند

داشتن سقف بلند در طراحی آرایشگاه زنانه به شما فضا می دهد، اما حس پوچی را نیز به شما القا می کند. استفاده از سقف های کاذب در قسمت پذیرایی و ایجاد حس راحتی و سپس استفاده از سقف های بلند در سالن اصلی برای تاکید بر فضا خوب است.

- نکات توصیه شده:

• اگر در اتاق نشیمن خود سقف بلندی دارید، می توانید از سقف کاذب استفاده کنید تا با تقسیم طرح موهای خانم، آن را به یک ویژگی تبدیل کنید.

• هنگام برنامه ریزی آرایشگاه زنانه با موهای بلند، طراحی آرایشگاه با استفاده از اکسسوری های مختلف برای داشتن هرچه بیشتر فضای ممکن و استفاده از آن به عنوان یکی از ویژگی های سالن بسیار مهم است.

• ایجاد مناطق برای شکستن فضاهای بزرگ. می توانید دیوارهای بلند و دیوارهای منحنی را برای یک سالن یا اتاق مطالعه مجزا ایجاد کنید تا از سالن اصلی جدا باشد.

• اگر به دنبال ایده هایی در مورد اینکه با فضای خود چه کنید، با یک طراح حرفه ای صحبت کنید تا گزینه های سفارشی طراحی آرایشگاه را بررسی کنید.

استفاده از سبک های مختلف را برای ایجاد فضا در نظر بگیرید. چراغ های آویز در هر بخش می تواند سالن شما را از بقیه متمایز کند.



اصول طراحی آرایشگاه زنانه

وقتی صحبت از اصول طراحی آرایشگاه زنانه می شود، ما تمایل داریم فضا را حداقلی کنیم. قبل از اینکه نیازها و نیازهای مشتریان را با خدمات زیبایی و بهداشتی برآورده کنید، سعی کنید اصول طراحی مو را به طور کامل رعایت کنید. زیرا تنها در این صورت است که مشتریان در آرایشگاه لوکس شما احساس راحتی می کنند.

در این مطلب تمامی اصول طراحی آرایشگاه های زنانه را گردآوری کرده ایم تا شما را در طراحی صحیح و مناسب چنین مکان مهمی راهنمایی کنیم.

ظاهر کلید اصول طراحی آرایشگاه زنانه است

ارائه ظاهر و تاثیر مستقیم آن بر مشتری یکی از مهمترین اصول طراحی آرایشگاه زنانه می باشد. اطمینان حاصل کنید که هر بار که مشتری وارد سالن شما می شود، سالن شما تمیز و شیک باشد. بنابراین ظاهر و اولین برداشت آن در یک نگاه جزئی از پازل های اصول طراحی آرایشگاه زنانه است.



چگونه و کجا میز پذیرش را قرار دهیم؟

میز پذیرایی نسبت به سایر اقلام ضروری آرایشگاه زنانه فضای کمتری را اشغال می کند اما یکی از مهم ترین عناصر طراحی آرایشگاه زنانه محسوب می شود.

پیشنهاد ما قرار دادن یک میز پذیرایی مدرن در ورودی آرایشگاه است. راه اندازی چنین میزی به مشتریان در برنامه ریزی، بررسی رزرو و پرداخت کمک می کند. به خاطر داشته باشید، میز پذیرش را طوری قرار دهید که اطلاعات مربوط به مشتری به طور منظم و دور از دید جریان پیدا کند. در غیر این صورت، جدولی پر از حروف و یادداشت های پراکنده، سالن زیبایی را به هم می زند.

پذیرایی یکی از جسورانه ترین عناصر آرایشگری زنانه است. چیدمان صحیح آن تصویری حرفه ای از یک آرایشگر زن را نشان خواهد داد. در صورت امکان پذیرایی و محل آن را طوری انتخاب کنید که با مشتریان در تماس نباشند و به اطلاعات دیگران حمله نکنند. شاید برخی از مشتریان خجالتی آرایشگاه شما نخواهند وقتی قرار بعدی خود را می گیرند به کل سالن اطلاع دهند!


بازاریابی جدید با مجلات زیبایی

مشتریان دوست ندارند تا نوبت به آنها نرسد بیکار بنشینند. انتظار همیشه خسته کننده است. نصب یک قفسه پر از مجلات زیبایی روزانه برای معرفی محصولات سالن شما یک ایده خلاقانه و در عین حال یک ایده بازاریابی جدید است. قفسه با مجلات زیبایی در سالن انتظار و کنار میز پذیرایی یکی از اصول طراحی سالن های زنانه است.


ایده ای برای چیدمان آرایشگاه زنانه

قبل از اقدام حتما از آرایشگر خود نظر کلی بگیرید. کانتورینگ مهمترین اصل برای آرایشگاه زنانه است. همانطور که در قسمت اول گفته شد، میز پذیرش باید در جلوی درب آرایشگاه برای ملاقات و خوشامدگویی به اولین مشتریان نصب شود.

بسیاری از مشتریان به محض اینکه بدانند لباسشویی آنها کجاست، کنجکاو می شوند. در حالت ایده آل، این قسمت باید دور از دید قرار گیرد. مکانی که زنان در آن موهای خود را می شویند جزئی از زندگی خصوصی آنها محسوب می شود. در حین شستن موها و ماساژ دادن سر، مشتری تمایل دارد از دیگران کناره گیری کند تا مدتی استراحت کند. رعایت این نکته یکی از اصول طراحی آرایشگاه زنانه می باشد. سعی کنید حریم خصوصی کاربر را در جلوه مدرن سالن خود پنهان کنید.

این سوال خارج از حوصله طراحی قطعات مشابه مانند موم نیست. این قطعات باید حتی با فضای محدود تا حد امکان دور از دید سایر مشتریان قرار گیرند.



اندازه صندلی آرایشگاه با ابعاد فضایی

صندلی آرایشگاه یکی از عناصر اصلی دکوراسیون آرایشگاه زنانه است. چیدمان این المان جزء اصول طراحی آرایشگاه بانوان می باشد. قبل از خرید صندلی آرایشگری حتما ابعاد فضای خود را در نظر بگیرید. صندلی های آرایشگر به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود اغلب شلوغ هستند. پس سعی کنید صندلی های راحتی را طوری انتخاب کنید که مجبور نباشید آنها را بچسبانید. بعد از چیدمان صندلی آرایشگر می توانید از فضای دیگر برای چیدمان لوازم مورد نیاز استفاده کنید.

اهمیت پنجره در اصول طراحی موی زنانه

اگر سالن شما دارای پنجره های بزرگ است، می توانید از آنها به عنوان یک گذرگاه منحصر به فرد برای خدمات ویژه استفاده کنید. استفاده مناسب از فضای پنجره یکی از اصول طراحی آرایشگاه های زنانه است.

اگر فضای آرایشگاه شما محدود نیست، بهتر است پنجره ها را با تبلیغات و محصولات خود بپوشانید. و اگر مساحت کوچکی دارید، قسمت پنجره باید خدمات ناخن و سایر خدماتی را که به حریم خصوصی مشتری مرتبط نیست ارائه دهد. پنجره ها بخش مهمی از ملک هستند که در اصول طراحی سالن زنانه نیز نقش بسزایی دارند.



طیف سلیقه مشتری را در نظر بگیرید

بعد از اینکه آرایشگاه خود را خریدید، تحقیق کنید. در نظر گرفتن سلایق مختلف افرادی که به آرایشگاه شما مراجعه می کنند یکی از اصول طراحی آرایشگاه می باشد. زیرا اگر مشتریان شما دانشجویان و افراد مدرن باشند معمولا وارد یک آرایشگاه زنانه پر از تصاویر هنری و رنگ های شاد و شلوغ می شوند. اگرچه این نوع طراحی برای اکثر افراد عادی مناسب نیست. برای این افراد باید از طراحی داخلی ساده استفاده کنید.



چه نوع دکوراسیونی برای آرایشگاه من مناسب است؟

تنها در صورتی می توانید پاسخ این سوال را پیدا کنید که مشتریان خود را بشناسید. با پیش بینی خواسته های شخصی آن ها قادر خواهید بود با استفاده از اصول طراحی آرایشگاه زنانه فضا را به بهترین نحو پر کنید.

اصول طراحی آرایشگاه می تواند مستقیماً بر بازاریابی شما تأثیر بگذارد به طور کلی برای روشن و جادار جلوه دادن سالن از رنگ ها و تم های ساده استفاده کنید حتما به نور سالن زیبایی دقت کنید بنابراین تا حد امکان از رنگ های روشن استفاده کنید همچنین اگر قصد استفاده از رنگ های مختلف را دارید در قسمت های کاری مختلف از یک تم استفاده کنید تا تعادل و هماهنگی در سیستم در سالن زیبایی برقرار شود.

منبع مقاله: https://diyarmirza.ir/1402/02/بهترین-آرایشگاه-سعادت-آباد-تهران/