بسیاری از دختران یا زنان جوان می خواهند بدانند چگونه پرستار بچه شوند. دایه شدن نیز به صبر زیادی نیاز دارد. هم خوبه کودکان منبع عشق و انرژی هستند. به همین دلیل و همچنین مادر بودن زنان; بسیاری از زنان دوست دارند خدمات پرستاری را به عنوان شغل خود انتخاب کنند. اما سوالی که همیشه برای این علاقه مندان مطرح بوده این است که آیا مراقبت از کودک به عنوان شغل نیاز به مدرک دارد؟ چگونه پرستار بچه شویم؟ برای رسیدن به این هدف چه اقداماتی باید انجام دهیم؟ آیا تربیت و نگهداری از کودکان با اطلاعات عمومی امکان پذیر است؟ در این مقاله آچاره به این موضوع پرداخته ایم. لطفا تا پایان صفحه با ما همراه باشید.

چگونه پرستار کودک شویم؟ 10 نقطه عطف

1. تجربه کاری و آموزش

ممکن است نکاتی در مورد فرزندپروری به طور کلی از مادر، مادربزرگ و سایر زنان خانواده خود آموخته باشید. از روی علاقه، حتی می توانید مقالات زیادی را در اینترنت در مورد نگهداری از کودک بخوانید. با این حال، نظریه هر اثر با تجربه عملی تفاوت های زیادی دارد. علاوه بر این، هیچ والدینی دوست ندارد فرزندان خود را به افراد بی تجربه بسپارد. بنابراین بهتر است برای خود تجربه کاری کسب کنید.

چگونه یک رزومه والدین بسازیم؟

به عنوان یک داوطلب، می توانید به مراکز کمک، مراکز اجتماعی یا مهدکودک های شهر مراجعه کنید. درخواست همکاری؛ سعی کنید مصاحبه کننده را با ویژگی های شخصیتی خود تحت تأثیر قرار دهید. مثلا:

اعتبار

صبر

رفتار خوب

دقت

مسئوليت

رعایت بهداشت و سلامت فردی

2. مدارک لازم برای نگهداری از کودک

در رابطه با مهدکودک، هیچ اتحادیه صنفی وجود ندارد که به طور رسمی فهرستی از صلاحیت های مراقبت از کودکان را منتشر کرده باشد. چه مدارکی توسط کارفرما یا والدین کودک از شما خواسته می شود. بستگی به این عوامل دارد:

سن پرستار

سن کودک

تعداد فرزندان: مراقبت از مثلاً دوقلوها یا کودکان در سنین مختلف نیاز به تجربه بیشتری در روانشناسی کودک دارد.

یک قرارداد قانونی

سطح تحصیلات مورد نیاز

شما باید غذا را آماده کنید

نیاز به رانندگی

برنامه های آموزشی مورد نظر والدین

پرستار بچه بودن چطور؟

لیست مدارک مورد نیاز برای مراقبت از کودک

بسته به قرارداد و نیاز والدین به مراقب؛ متقاضیان باید مدارک زیر را ارسال کنند:

گواهی بازگشت

گواهینامه رانندگی

لیسانس روانشناسی

گواهی آموزش موسیقی

گواهی نجات غریق

گواهی زبان انگلیسی یا سایر زبان های خارجی

مرکز سلامت

مدرک آشپزی

مدرک نقاشی یا هنرهای دیگر

کارمند لیسانس؟

شاید راهنمایی در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک پرستار بچه؟ پاسخ به این سوال خالی از ظرافت نیست: آیا تحصیلات عالی برای مراقبت از کودک ضروری است؟ در پاسخ باید بگوییم؛ قطعاً تحصیلات عالی در رشته روانشناسی کودک و نوجوان برای خانواده ها بسیار جذابتر از مثلاً لیسانس مکانیک است. با این حال، در تمام موقعیت های مصاحبه، خانواده ها بیشتر به اخلاق و مهارت های پرستار بچه علاقه مند هستند. توجه می کنند پس اگر به این شغل علاقه دارید، اما مدرک دانشگاهی شما ربطی به آن ندارد. حتما این موضوع را به متخصصان ما اطلاع دهید. به عنوان بخشی از دوره مراقبت از کودک، می توانید در دوره های آموزشی مختلف شرکت کنید. زندگی روزمره خود را غنی کنید؛ به این ترتیب خانواده ها بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد. همچنین می توانید درخواست هزینه اضافی کنید.

3. چگونه آمادگی را اعلام کنیم؟

حالا که یاد گرفتید، چگونه می توانیم مراقب باشیم؟ حتما این سوال را دارید که چگونه به والدین متقاضی اطلاع بدهم که حاضرم از کودک نگهداری کنم؟ برای این منظور می توانید با کارشناسان ما در آچاره تماس حاصل فرمایید. این مقالات را به کارشناسان آچاره بسپارید:

دوباره باز کن

تجربیات یادگیری کودکان

تصدیق

گواهی های پزشکی

اثبات عدم اعتیاد

واکسن هایی که دریافت کرده اید را یادداشت کنید

4. شرایط کارفرما چیست؟

گاهی برخی از کسانی که می خواهند پرستار بچه شوند; بدون سنجش شرایط خدمتش؛ آنها بدون اطلاع از شرایط کاری پرستار قرارداد را امضا می کنند. شناخت والدین کودک و محیط خانه آنها؛ در مورد فرهنگ خانواده آنها اطلاعات کسب کنید یا می دانید که آنها واقعا نیاز به استخدام یک پرستار کودک دارند؟ به عنوان مثال، خانواده ای که در اطراف خانه به کمک نیاز دارد. او باید از قبل به شما بگوید. با این حال، برخی از وظایف ممکن است مسئولیت شما نباشد. در حرفه مراقبت از کودک؛ دقیفه بخشی از خدماتی است که باید ارائه دهید. شامل:

تعویض پوشک

کودک را به دستشویی ببرید

حمام کن

کمک به یادگیری

ما او را از آسیب جسمی دور می کنیم

بنابراین، اگر به طور کامل نمی‌دانید که یک پرستار بچه چه می‌کند. از مشاوران ما در آکارا کمک بخواهید. این کارشناسان شرح شغل احتمالی را به شما اطلاع خواهند داد.

محیط خانواده و محیط خانه.

اگر شرایط فرهنگی شما و کارفرما مطابقت داشته باشد بهتر است مثلاً اگر حجاب دارید اما خانواده شما فرهنگ بسته دارند. گاهی در طول مصاحبه امکان همکاری با یکدیگر برای هر دو طرف مفید خواهد بود. اما در حین همکاری ممکن است مشکلات مختلفی پیش بیاید.

5. برقراری ارتباط موثر را بیاموزید

تمام نکات کلی ذکر شده در بالا برای تربیت فرزندان ضروری است. اما اگر می خواهید بدانید چگونه بدون شنیدن نه، پرستار کودک شویم؟ باید بدانید که همه والدین جدای از مراقبت از فرزندان، می خواهند در هر برخوردی به خصوص با فرزندان خود موثر باشند. اگر می خواهید پرستار کودک باشید. آموزش مهارت های ارتباطی موثر برای واکنش های غیرمنتظره کودکان خوب است. برای این منظور می توانید از منابع زیر کمک بگیرید:

دوره آموزشی آنلاین

کتاب های روانشناسی

6. مهارت های استثنایی داشته باشید

هر فرد دارای مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد است که مهارت های کاری او را برجسته تر می کند. به عنوان مثال برای پرستاران کودک، این ویژگی ها برای خانواده ها بسیار جذاب است. اگر فکر می کنید این چیزها در شما قوی هستند. پاسخ به اینکه چگونه پرستار کودک شویم؟ برای شما بسیار آسان است. مهارت های ویژه عبارتند از:

علاقه به ورزش

غذای سالم

تفاوت بین داده و اطلاعات

من کتاب و شعر دوست دارم

دانشجو باش

رنگ آمیزی

هنر موسیقی

ورزش هایی مانند شنا یا تنیس

اطلاعات مذهبی

آشنا به روش های یادگیری قرآن

7. مدیریت زمان و نظم و انضباط

یکی از ویژگی هایی که خانواده ها می خواهند فرزندانشان برای آن هزینه بیشتری بپردازند؛ این دستور اوست. در دنیای شلوغ و پر سرعت امروز، اگر یاد نگیریم چگونه سازماندهی و برنامه ریزی کنیم. ما در جامعه فردی قرار می گیریم. بنابراین خانواده های امروزی می خواهند این مهارت را از سنین پایین به فرزندان خود بیاموزند. کسانی که می خواهند این دو مهارت مهم را به کودک بیاموزند; او باید بسیار منظم و دقیق باشد. مثال:

به موقع بلند شو

باید زود بیدار شد

به برنامه روزانه او و کودک احترام بگذارید.

به کودک بیاموزید که منظم و وقت شناس با چهره ای خوب و رفتاری نشان دهنده رفتار کند.

وسایل خودش و بچه را مرتب نگه می دارد.

به کودک خود بیاموزید که همه چیز را بردارد و سر جای خودش قرار دهد.

چگونه پرستار کودک شویم

8. آیا مراقبت از کودک تحت پوشش است؟

یکی از مهم ترین نکات قبل از اینکه بدانیم چگونه پرستار بچه باشیم. توجه داشته باشید که اکثر مشاغل پرستاری از کودک بیمه ندارند. مگر اینکه والدینتان در مورد بیمه به عنوان کارمندشان در محل کارشان به شما توصیه کنند. البته ممکن است در برخی مواقع شرکت‌های بیمه خصوصی شرایطی را برای شرکت‌های بیمه خاص در نظر بگیرند. یکی از این موارد هنوز هم می تواند کودک باشد.

9. حتما قرارداد را امضا کنید

نگهداری از کودکان یک شغل تمام وقت است که می توانید به عنوان یک منبع درآمد کامل به آن نگاه کنید. حتی اگر دائمی، پاره وقت یا 24 ساعته هستید، باید شرایط توافق نامه بین خود و والدین کودک را به طور رسمی ثبت کنید. نمونه قرارداد مهد کودک در آچاره را حتما بخوانید که مهم ترین موارد را در آن ذکر کرده ایم. همچنین می توانید برای انعقاد قرارداد از مشاوران ما کمک بگیرید.

در پایان

در این مقاله نحوه پرستار بچه شدن را توضیح دادیم. این 9 امتیاز مبنایی برای شروع یک تجارت شیرین و سخت است. همیشه بهتر است اطلاعات بیشتری را از کارشناسان کسب کنید. همچنین با مطالعه کتاب ها و مقالات جدید اطلاعات خود را در زمینه شغلی مورد نظر خود افزایش دهید. مراقبت از کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیست.


مرجع: https://avalsafiresalamat.com/پرستار-کودک/