60 جراح مهره ها

ستون فقرات انسان به سه قسمت گردنی، سینه ای و کمری تقسیم می شود. جراحان این رشته به درمان و جراحی بیماری های ستون فقرات می پردازند. برخی از مهم ترین بیماری ها در این زمینه عبارتند از:

آسیب کمر

تورتیکولی

دنده های رحم

آرتروز

فتق دیسک بین مهره ای

اسکولیوز

کیفوز

قوس کمر تقویت شده

تنگی کانال نخاعی

شکستگی و دررفتگی ستون فقرات

جراح ستون فقرات کیست؟

پس از گذراندن یک مطالعه 7 ساله در این راستا، پزشکان عمومی می توانند با گذراندن یک معاینه تخصصی شروع به تخصص در ارتوپدی کنند. مطالعه در این راستا 4 سال به طول انجامید و در نهایت پزشکان متخصص در این زمینه به درمان بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی می پردازند. همچنین برخی از پزشکان ارتوپد ادامه تحصیل داده و وارد حوزه های فوق تخصصی این رشته می شوند. جراحی ستون فقرات یکی از آن رشته های فوق تخصصی است. جراح ستون فقرات به درمان و جراحی بیماری های این ناحیه می پردازد.

جراح هیپ و هیپ

بیماری های ناحیه لگن و مفصل ران تخصص جراحان این رشته است و درمان آنها بر عهده این افراد است. برخی از بیماری های شایع در این زمینه عبارتند از:

آرتریت مفصل ران

آرتریت روماتوئید تینا هیپ

نکروز عروقی

خلبان خودکار

جراح هیپ کیست؟

بهترین جراح لگن در تهران. پزشکان عمومی پس از اتمام 7 سال تحصیل در این رشته می توانند با شرکت در آزمون دستیاری وارد رشته تخصصی ارتوپدی شوند. تحصیل در این رشته به مدت 4 سال به طول می انجامد و در پایان پزشک متخصص این رشته به درمان بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی می پردازد. همچنین برخی از پزشکان ارتوپد به تحصیلات خود ادامه می دهند و وارد حوزه فوق تخصصی این رشته می شوند. جراحی لگن یکی از این حوزه های فوق تخصصی است. جراحان لگن در این زمینه به درمان و جراحی بیماری ها می پردازند.

جراح زانو

ارتوپدی زانو بزرگترین مفصل بدن است و بیماری های این مفصل و جراحی مربوط به آن در تخصص جراحان زانو می باشد. برخی از بیماری های معده عبارتند از:

پارگی رباط های داخلی، جانبی و صلیبی

زخم منیسک

کیست منیسک

دررفتگی مکرر کشکک

کیت پانادرو

استئوکندریت قابل جداسازی

آرتروز

روماتیسم مفصلی

جراح زانو کیست؟

تمامی پزشکان پس از هفت سال تحصیل در این رشته می توانند با شرکت در آزمون های دستیاری وارد رشته تخصصی ارتوپدی شوند. مطالعات در این زمینه چهار سال به طول انجامید و در نهایت پزشکان متخصص در این زمینه به درمان بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی می پردازند. همچنین برخی از جراحان ارتوپد به تحصیلات خود ادامه می دهند و به حوزه های تخصصی تر این رشته از جمله جراحی زانو می روند.

جراح پا

در پزشکی، «پا» به ناحیه بین مچ پا و انگشت پا گفته می شود و بیماری های این ناحیه و عمل های انجام شده بر روی آن به جراحان پا اختصاص داده می شود.

جراح پا کیست؟

در ارتوپدی، هنگام درمان مشکلات دیستال (پایین) زانو، مربوط به فوق تخصص (انجمن) جراحی پا و ساق است. پس از گذراندن دوره ارتوپدی، آموزش های لازم را گذراندند.

مطالعه از رفرنس: https://pezeshke-shahr.com/ارتوپدی/متخصص-ارتوپدی-در-شیراز/