در این قسمت از مجموعه مطالب آموزشی مکمل های فیتوشیمیایی، کافور و کاربردهای آن را معرفی می کنیم تا به شما کمک کنیم تا با این ماده آلی بیشتر آشنا شوید.

کافور یک ترکیب آلی با خواص فراوان است. این ماده مومی، سخت، شفاف و به رنگ سفید است. این ماده از اتم های اکسیژن، هیدروژن و کربن تشکیل شده است و مهمترین ویژگی آن بوی بسیار تند و تند است. این ماده از صمغ درخت کافور استخراج می شود.

اکنون با ما همراه باشید تا در مورد این ماده ارگانیک و فواید آن بیشتر بدانید.

خواص کافور

کافور که یک ماده نگهدارنده در صنعت داروسازی است، یکی از مهمترین خواص کافور خاصیت بیهوشی و ضدعفونی کنندگی بالای آن است. این ماده علاوه بر این خواص، خاصیت ضد التهابی و ضد روماتیسمی نیز دارد. از دیگر خصوصیات این ماده می توان به ضد عصبی بودن و ضد اسپاسم بودن آن اشاره کرد. علاوه بر این، معمولاً برای درمان سرفه، صاف کردن قفسه سینه و توقف ترشحات بینی استفاده می شود. این ماده خاصیت کاهش هیجان و اضطراب را دارد. این ماده می تواند در کاهش میل جنسی نیز موثر باشد. این ماده را می توان به صورت موضعی برای تسکین درد، خارش و سوزش استفاده کرد. رفع گرفتگی سینه نیز از دیگر خواص این ماده است.

کافور همچنین می تواند برای قارچ، آکنه و التهاب ناشی از نیش حشرات استفاده شود. تسکین درد عضلات، درمان تبخال، تسکین ترک پاشنه پا، درمان میخچه و رفع سندرم پای بی قرار از دیگر خواص کلیدی این محصول است.

خوب، شاید برای کسانی از شما که تاکنون در مورد فواید کلی کافور مطالعه کرده اید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که از کجا و به چه شکلی می توانید این مواد را تهیه کنید؟

این ماده ارگانیک را می توانید مانند سایر داروها و فرآورده های آرایشی و بهداشتی از طریق آواشیمی صبا به مقدار زیاد تهیه کرده و در صنایع خود استفاده کنید.

کاربردهای صنعتی

کافور به دلیل خواص استثنایی که در درمان سرفه و سرماخوردگی دارد در تولید پمادهای مختلف برای سینه و گلو استفاده می شود. همچنین به دلیل خاصیت ضد التهابی این ماده در تولید انواع کرم ها و محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. همچنین امروزه انواع کرم کافور در داروخانه ها موجود است که برای رفع گرفتگی بینی و سهولت تنفس استفاده می شود. از این ماده به دلیل خاصیت تسکین درد عضلانی در تولید روغن و کرم های ماساژ نیز استفاده می شود.

یکی از مهمترین مصارف صنعتی کافور استفاده از آن در ساخت اسپری و حشره کش است. این ماده یکی از قوی ترین مواد برای دفع و از بین بردن حشرات است. در واقع بوی نامطبوع اسپری های آفت کش به دلیل وجود این ماده در ترکیبات آنهاست.

آخرین کلمه

در خاتمه شایان ذکر است که این ماده توسط شرکت های واردکننده مواد اولیه دارویی مانند آواشیمی صبا وارد بازار شده و در صورت نیاز تهیه و استفاده از آن در صنایع دارویی، شیمیایی و ... می باشد. اطلاعات علاوه بر این مواد نگهدارنده، می توانید اطلاعاتی در مورد خرید تالک دارویی یا سایر محصولات تهیه شده از این قند به دست آورید و در صورت نیاز به اطلاعات شیمیایی یا شرکت های سازنده این مواد، سایت آواشیمی صبا را بررسی کنید. اطلاعات کامل را دریافت کنید.

مراجعه به منبع: https://exirchemi.com/product/camphor/