درخواست چادر ماشین

1. از نور خورشید دوری کنید

یکی از عوامل اصلی تخریب رنگ خودرو، نور خورشید است. در واقع آفتاب دشمن اصلی رنگ خودرو است که می تواند در طولانی مدت باعث کنده شدن رنگ خودرو شود که در نهایت باعث کنده شدن آن از بدنه می شود.

تابش مستقیم نور خورشید نیز باعث گرم شدن قطعات پلاستیکی به کار رفته در داخل کابین خودرو و در نتیجه انتشار گازهای بدبو و مضر برای سلامت سرنشینان شده است، بنابراین در روزهای گرم سال لازم است شیشه ها را چند دقیقه پایین آورده تا پس از کولر در کابین خودرو، کولر گازی روشن شود.

2. از فضله پرندگان جلوگیری کنید.

عامل دیگری که رنگ خودرو را تهدید می کند، فضولات پرندگان است. به دلیل اسیدی بودن سوراخ کبوتر در صورت ماندن طولانی مدت در بدنه خودرو پس از خارج نمودن آن از بدنه رنگ این قسمت با سایر قسمت ها متفاوت می شود لذا باید در اسرع وقت تمیز شود.

3.جلوگیری از تشکیل گرد و غبار بر روی بدنه خودرو

عامل بعدی گرد و غبار است. وقتی گرد و غبار روی بدنه خودرو می آید، هرگز خودرو را با پارچه خشک تمیز نکنید زیرا ممکن است بدنه را خراش دهد.

حال می توان در مورد اهمیت و کارکرد چادر که سه کارکرد حفاظتی دارد اظهار نظر کرد.

بدنه را از آسیب های ناشی از اجسام خارجی، آفتاب، باران، خاک و غیره محافظت کنید.

انواع چادر ماشین

به طور کلی چادرهای خودرو به دو لایه ساده و ضد آب تقسیم می شوند و چادرهای ضد آب عمدتا از پلاستیک ساخته می شوند تا در مواد مورد استفاده سوراخ انتقال وجود نداشته باشد.

همچنین اکثر چادرهای ضد آب درزهای قابل مشاهده ای ندارند بنابراین احتمال تراوش آب از درزها صفر است همچنین به یاد داشته باشید که آستر پنبه ای داخلی اکثر چادرهای ضد آب مانع از گردش هوا و رشد کپک بر روی بدنه می شود.

اما در اکثر مواقع نوع سقف خودروهای داخلی طرح پارچه ای است که می توان آن را با طرح در بازار خریداری کرد.

از این نوع چادرها دو نوع سبک و سنگین وجود دارد که چادرهای سنگین با وجود وزن (بیش از 5 کیلوگرم) دیرتر پوسیده می شوند و در زیر نور مستقیم خورشید از بین می روند.

همچنین چادرهای پارچه ای چند لایه در بازار وجود دارد که طول عمر بیشتری دارند اما به دلیل وزن زیاد، جابجایی و حمل بر روی وسیله نقلیه کمی دشوار است.

البته چادرهای سنگین‌تر در برابر باد مقاوم‌تر هستند و کمتر از وسیله نقلیه شما دور می‌شوند.

همچنین لازم به ذکر است که برخی از انواع چادرها زیپ دار برای دسترسی درب خودرو ارائه می شوند که البته مدل های آبی این گزینه را ندارند.

مطالعه مقاله کامل: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/چادر-خودرو/ایرانخودرو-چادر-خودرو/چادر-پژو-206-و-207/