ASUSTeK (ASUSTEK) که در سراسر جهان با نام اختصاری ASUS شناخته می شود، در 2 آوریل 1990 توسط چهار مهندس کامپیوتر که قبلاً برای شرکت رایانه ای "ایسر" در تایوان کار می کردند، تأسیس شد و اولین تجارت خود را با تولید مادربرد آغاز کرد. با تعداد کمی کارمند.شروع کرد.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کامپیوتر و لوازم جانبی در جهان است. و محصولات آن شامل مادربردها، مادربردهای سرور، رایانه‌های شخصی، سیستم‌های سرور، لپ‌تاپ، نمایشگرهای LCD، کارت‌های ویدئویی، کارت‌های ویدئویی سه بعدی و دستگاه‌های اینترنت پهن باند، تلفن‌های همراه، باتری‌های ایسوس، رایانه‌های همراه، درایوهای دیسک نوری، روترهای بی‌سیم، قطعات شبکه و سایر لوازم جانبی

تاریخچه نام تجاری ایسوس

ایسوس دفتر مرکزی خود را در تایپه، پایتخت تایوان دارد و محصولات خود را به استثنای کشور مبدا به کشورهای دیگر در سراسر جهان صادر می کند. ایسوس بزرگترین تولید کننده مادربرد در جهان است و در سال 2009 بیش از 29 درصد از رایانه های جهان در حال استفاده بودند و مادربردهای بیشتری از هر شرکت دیگری استفاده می شد. قابل ذکر است که درآمد این شرکت در سال 1388 بالغ بر 21.9 میلیارد دلار و سود آن حدود 522 میلیون دلار بوده است.

یکی از محصولات موفق نمایندگی رسمی ایسوس Eee PC است که در سال 2007 عرضه شد و جوایز متعددی را از آن خود کرد. این کامپیوترهای نوت بوک کوچک، مقرون به صرفه و سبک که برای کاربران مبتدی کامپیوتر که به تمام ابزارهای یک کامپیوتر کامل نیاز ندارند، طراحی شده اند، به دلیل برنامه های سازگار با اینترنت، به "نت بوک" معروف شدند. با استقبال از این محصول در بازار، سایر شرکت های رقیب مانند ایسر، لنوو، توشیبا، دل و هیولت پاکارد شروع به ساخت نت بوک های مشابه کردند و ایسر در فروش این نوع محصولات از ایسوس پیشی گرفت.


در سال 2010، ایسوس خانواده جدیدی به نام "EeePAD" را به مجموعه خود اضافه کرد. ایسوس همچنین اولین نوت بوک عینک سه بعدی را در نمایشگاه سابیت در سال 2011 معرفی کرد.

نام برند ایسوس

شرکت ایسوس از کلمه پگاسوس گرفته شده است که اسب بالدار ابدی در اساطیر یونانی است. بلروفون یک همراه وفادار و نماد اندیشه و خرد است.

تلفن همراه ایسوس

در سال 2006، ایسوس به تولید اولین تلفن همراه خود روی آورد و توانست اولین تلفن همراه خود را تولید کند. این محصولات نیز مانند دیگر محصولات این شرکت از کیفیت و زیبایی برخوردار هستند. تلفن های همراه ایسوس در اندازه های 4 اینچی، 5 اینچی و 6 اینچی و شامل سه نوع عمومی در رنگ های مختلف Zenfon، Padpone و Ponepad هستند.