معرفی #فرودگاه #دبی(dubai #airport#) ودیوتی فیری(duty_free#) اگر برنامه سفر به این شهر زیبا را دارید، بعد از تهیه بلیت و رزرو هتل، یکی از کلیدیترین نکاتی که باید برای برنامهریزی سفر به آن توجه کنید، هزینه های سفر به دبی است که در این مطلب تلاش کردهایم تمام هزینههای مربوط به سفر ۱۴ روزه را بر اساس بهروزرسانی سال 2023 برایتان آماده و محاسبه کنیم. سهم انرژی پاک در حال حاضر حدود ۱۱.۴ درصد از ترکیب انرژی دبی است و انتظار می رود تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۱۴ درصد نیز برسد. اگر قصد مدیریت بودجه خود را دارید باید به سراغ هتلهای ارزانتر، مثلاً سه ستاره شهر بروید که اقامت در این هتلها به طور میانگین از 100 دلار برای هر شب شروع میشود. که ساخت و مدیریت برج العرب را بر عهده دارد، بخش های مختلفی برای این آسمان خراش در نظر گرفته است. ATM 2023 امسال با مشارکت دپارتمان اقتصاد و گردشگری دبی (DET)، هواپیمایی امارات، گروه هتلها و ریزورتهای اینترکنتیننتال (IHG Hotels & Resorts) و شرکت مدیریت مقصد «Al Rais Travel»، در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار شد. امسال برای نخستین بار در جوایز سالانه این نمایشگاه که به غرفهداران برتر اهدا میشود، جایزه پایداری نیز به دستهبندی جوایز اضافه شد و گروه هتلهای هیلتون، اولین جایزه غرفه پایدار را از آن خود کرد. نمایشگاه ATM، تنها یکی از برنامههای هفته سفر عربی است که امسال از اول تا ۱۰ می ۲۰۲۳ میلادی (۱۱ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) در دبی برگزار شده است.

این منطقه یکی از مناطق پر تقاضا برای مسکن و اسکان است ، زیرا محله های متعدد و جوامع مسکونی پر رونق را در بر می گیرد ، مانند: "مینا سعید" ، "نایف" و "رقه الباطین". میهمانان این کابینها میتوانند از میان نوشیدنیهای الکی و غیرالکلی که برایشان سرو میشوند، دو نوشیدنی انتخاب کرده و در طول سفر دلنشین خود میل کنند. در زمستان دمای هوای دبی معتدل است. البته کپسول های شیشه ای چرخ و فلک عین دبی دارای قابلیت هوشمند برای کنترل وضعیت آب و هوای داخل کابین نیز می باشند. بدون شک اگر بگوییم که این مقدار آهن از آهن بهکاربرده شده در برج ایفل نیز بیشتر است، شگفتزده خواهید شد. با این حال، هنگامی که بلیط های پیست اسکی دبی را به صورت آنلاین خریداری می کنید، 10 AED تخفیف در قیمت بلیت پیشخوان دریافت می کنید. در این پیست هر شب پس از اتمام ساعت کار مجموعه، توسط برف پاش هایی که روی سقف تعبیه شده اند برف از بین رفته طی گرمای تولید شده توسط گردشگران را می تواند تا 30 تن تولید و بازگرداند، مسئولین برف روب هر روز صبح قبل از بازکردن درب های مجموعه برف های پخش شده را برای اسکی بازان و گردشگران تور دبی صاف و منظم می کنند.

در ادامه تور و با ورود به هتل و باز شدن درب اصلی، مهمانان توسط تیم میزبان مورد استقبال واقع می شوند. در یک تور اتوبوس دو طبقه به صورت نامحدود از تمام مکانهای دیدنی خیره کننده دبی بازدید کنید. ضمنا بدانید که اگه هدف شما از انتخاب تور دبی فقط خرید و یا جایی واسه لذت بردن از مراکز تفریحی دبی است بهتره بدونید که شهر دبی پر از تفریحات متنوع است و بعضی از این تفریحات تنها مختص این شهر لوکس و مدرن است و شما اگر قصد سوغاتی خریدن و گشتن در پاساژ هستید این محیط را از دست ندهید ، شاید ندونید یکی از دهمین آکواریوم بزرگ دنیا در شهر دبی قرار دارد و گردشگران زیادی برای دیدن این همه ساله سرازیر این شهر می شوند . بازار؛ گروه بین الملل: رئیس جمهوری آمریکا در نشست سران گروه ۲۰ از طرح ایجاد راهآهنها و کریدور بارگیری میان اراضی اشغالی، هند، عربستان، امارات، اردن و اتحادیه اروپا با هدف افزایش تجارت و همکاری سیاسی خبر داد. در نشست افتتاحیه نمایشگاه بازار سفر عربی ۲۰۲۳ دبی که Eleni Giokos، خبرنگار CNN، اجرای آن را برعهده داشت، با حضور مهمانانی همچون سوجیت موهانتی (Sujit Mohanty)، مدیر بخش منطقهای کشورهای عربی دفتر کاهش خطر بلایای سازمان ملل متحد، دکتر عابد الرزاق عربیات (Abed Al Razzaq Arabiyat)، مدیر سازمان گردشگری اردن و ولید نصار (Walid Nassar)، وزیر گردشگری لبنان، به بحث درباره تغییرات اقلیمی پرداخته شد. تعدادی کابین نیز به همراه میز ارائه میشود تا مسافران بتوانند همزمان با حضور 12 نفر از منظره و شام لذت ببرند. همچنین در ناحیه شمالی نیز امکانات مناسب برای تجربه انواع تفریحات آبی موتوری برای شما فراهم شده است از جمله، فلای برد، جت اسکی، موج سواری و …

اگر تصمیم دارید کودکانتان را هم در لذتهای سفر به دوبی شریک کنید و آنها را در این جزیره جذاب به گردش ببرید، بد نیست سری بزنید به یادداشت «مکان های دیدنی برای کودکان در دبی». محمد بنسلمان، ولیعهد عربستان سعودی در نشست سران گروه ۲۰ اعلام کرد، یادداشت تفاهم ایجاد گذرگاه اقتصادی میان هند، خاورمیانه و اروپا به امضا رسیده است. در ادامهی یادداشت هزینه سفر به دبی چند مرکز خرید مهم این جزیره را معرفی میکنیم. دبی با اینکه سواحل آزادی دارد و برای گردشگران محدودیت های دینی را اعمال نمی کند ولی کشوری اسلامی است و جالب است بدانید که مناسبت های اسلامی را با شکوه تمام برگزار می کند و مسلمانان در این کشور با صحنه های نابهنجاری مواجه نمی شوند. یکی از بخشهای جذاب این طبقه برای بازدیدکنندگان، بانک DNA است که ۲۴۰۰ کد ژنتیکی از حیوانات، گیاهان، موجودات دریایی و دانههای گیاهی را به نمایش خواهد گذاشت. از چهار هزار سال پیش روستاهای کوچک به مرور زمان در حوالی خور دبی شکل گرفتند. یک دور چرخش کامل این فانفار حدود ۴۸ دقیقه طول میکشد؛ ازاینرو شما با سوار شدن در آن میتوانید از حضور در دل آسمان شهر دبی و تماشای منظرههایی مسحورکننده، نهایت لذت را برده و لحظات منحصربهفردی را برای خود خلق کنید. همکاری با یک تامینکننده محلی در ساخت غرفه، تعهد به تغییر کاربری مواد در ۳ سال آینده تا حد امکان، استفاده از ماشینحساب کربن برای اندازهگیری ردپای کربن ناشی از حضور در نمایشگاه و انجام اقداماتی برای کاهش اثرات کربن، از دلایل انتخاب این برند مشهور صنعت هتلداری و مهماننوازی بود.

این بار نوبت آن رسیده تا از دبی بهعنوان شهری که عظیمترین و مرتفعترین چرخوفلک در جهان را در خود جای داده است، یاد کنیم. نمایشگاه ATM دبی که با نام نمایشگاه بینالمللی گردشگری و توریسم دبی نیز شناخته میشود، یکی از بزرگترین و مهمترین رویدادهای بینالمللی گردشگری در جهان است که ظرفیتهای گردشگری خاورمیانه را به نمایش میگذارد. این نکته را هم فراموش نکنید که در تعطیلات سال نو میلادی و البته تابستان که میزان سفر در سطح جهان بیشتر میشود، هزینه سفر به دبی هم افزایش خواهد داشت. این جا بزرگترین مرکز خرید تفریحی جهان است. بروید، باید برای خرید هم هزینه بیشتری کنار بگذارید که با قیمت روز دلار محاسبه میشود. این مبالغ شامل خرید بلیط هواپیما، هزینه اقامت در هتل، هزینه وعدههای غذایی و رفتوآمد درونشهری تا پاییز و زمستان سال 2023 است که با قیمت روز دلار محاسبه شده و در صورت هرگونه افزایش و جهش ناگهانی قیمت ارز تغییر خواهد کرد. در موزه دبی چه چیزی در انتظار شماست ! با سوار شدن در این چرخ و فلک عظیم میتوانید بهسوی آسمانها سفر کنید؛ چراکه ارتفاع آن چیزی حدود ۲۵۰ متر (۸۲۰ فوت) است! گفتنی است که با داشتن بلیط کابینهای وایب پلاس میتوانید بدون ایستادن در صف، از بازرسی امنیتی گذر کنید. امکانات و خدمات کابینهای سلبریت پلاس نیز شامل سرو غذاهای متنوع، میانوعدههای مختلف و انواع نوشیدنی میشود. دارندگان بلیط کابینهای وایب پلاس نیز میتوانند از سالن ورودی رو به دریا سوار فانفار عین دبی شوند. تنها تفاوت کابینهای لانژ پلاس با کابینهای بیسیک این است که دارندگان بلیط کابین لانژ پلاس میتوانند از سالن ورودی رو به دریا سوار چرخ و فلک چشم دبی شوند. تفاوت کابینهای خانوادگی و کابینهای خانوادگی پلاس این است که در کابینهای خانوادگی، هیچ نوع خوراکی یا نوشیدنی برای مهمانان سرو نمیشود؛ اما درصورت رزرو کابین خانوادگی پلاس میتوانید یک میانوعده و یک نوشیدنی به دلخواه خود انتخاب کرده و همراه با خانواده خود میل کنید.

پیشنهاد میکنیم حتماً تمامی موارد را بررسی، سپس بسته دلخواه خود را مشخص کرده و سفری جذاب را تجربه کنید. برای مهمانان کابینهای پرمیوم این فانفار، در طول سفر ۳ نوع نوشیدنی سرو میشود و مهمانان میتواند نوشیدنی دلخواه خود را از میان آنها انتخاب کنند. این مکان، مکانی عالی برای سرگرمی با دوستان و خانواده خود در بزرگترین پارک برفی سرپوشیده جهان است. خوب است بگوییم که این چرخ و فلک پیش از آنکه عین دبی ساخته شود، بزرگترین و مرتفعترین چرخ و فلک در جهان بود و اکنون امتیاز و رتبه خود را به فانفار چشم دبی بخشیده است. هر بخش میزبان میهمانان خودش است، ده دقیقه رقص معمولی با آهنگ های بالیوود که در تمام روز در حال اجراست. با خرید کارت سالانه برای ورود به این پارک نیز از تخفیف ده درصدی بر روی منوی رستوران ها و نوشیدنی ها بهرمند خواهید شد. یک شعبه سینماهای VOX و یک شهر سرگرمی نیز در این مرکز خرید برای کودکان نیز وجود دارد. خب حالا بیایید به این سؤال پاسخ دهیم که هزینه ها در دبی چگونه است یا چگونه در دبی برای تفریحاتمان صرفه جویی کنیم؟ حالا که با میانگین و حدود هزینه های سفر به دبی آشنا شدیم، بیایید یک برنامه روزانه برای سفر 14 روزه خود به دبی بچینیم. حالا استقبال ۴۰ هزار نفری از این رویداد مهم گردشگری خاورمیانه، نشاندهنده رونق دوباره بخش سفر و گردشگری این منطقه و نویدبخش عبور از رکود ناشی از کرونا است. در نهایت فراموش نکنید که اگر تاکنون تجربه سفر به این شهر توریستی و بازدید از جاذبههای منحصربهفرد آن، بهخصوص چرخ و فلک عین دبی را داشتهاید، تجربیات و نظرات ارزشمند خود را در بخش نظرات، با ما و مخاطبان خوشذوق ما به اشتراک بگذارید.

دبی یکی از بهترین مقاصد گردشگری خاورمیانه است که هر ساله مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و تاکنون توانسته است تاثیر بسیار خوبی را بر روی جذب مسافران و گردشگران داشته باشد. تاکنون بارها شاهد درخشش نام این شهر در کتاب ثبت رکوردهای جهانی گینس بودهایم. در مخزن اصلی، میتوانید کوسهها، سفره ماهی ها و طیف متنوعی از گونههای ماهی را در حین حرکت در اعماق آب مشاهده کنید. این موزه در قلعهای قدیمی که مقر پلیس و زندان بوده قرار دارد، قلعهای که تقریبا تمام آن از خاک رس و در سال 1939 میلادی ساخته شده است. در این مقاله بهصورت جامع در مورد شهر دبی صحبت کردیم. در طول این نمایشگاه، منطقه آزاد فرودگاه دبی یک رویداد تبلیغاتی ترتیب داد که نمایندگانی از منطقه آزاد را با سرمایه گذاران، کارآفرینان و صاحبان شرکت های F&B گرد هم آورد. جشنوارههای خرید زمستانی در دبی در سال، گردشگران بسیاری را به سمت این شهر میکشاند. شما می توانید به آسانی با مترو شهری، اتوبوس، تاکسی و ترن های داخل شهری به مرکز خرید امارات بروید. از چه عکس بگیریم: عکاسی از نمادها و مجسمههای شهری نصب شده در دبی خاطرات زیادی را برای شما ثبت خواهد کرد. در نتیجه اگر قصد سفر به شهر آسمانخراشها و بازدید از جاهای دیدنی دبی و سازههای منحصربهفرد آن را دارید، در این مطلب همراه ما باشید تا سوار بر مرکب قلم، سری به بزرگ ترین چرخ و فلک دنیا بزنیم. اگر ماشین دارید، اما قصد دارید سوار مترو دبی شوید، میتوانید از پارکینگ رایگان در ایستگاههای سنتر پوینت و جبل علی، واقع در خط قرمز و مترو اتصالات، واقع در خط سبز، برای پارک ماشین خود استفاده کنید. مشخصاً چرخ و فلک چشم دبی، تنها سازه شگفتانگیز و منحصربهفرد این شهر نیست؛ از اینرو توصیه میکنیم که اگر قصد سفر به این شهر پرآوازه را دارید، پیش از عزیمت راهنمای سفر دبی را مطالعه کرده تا ضمن کسب اطلاعاتی کاربردی برای سفر به این شهر، با دیگر جاذبههای دیدنی آن نیز آشنا شوید.

در ادامه با ما همراه باشید تا از نزدیک با جدیدترین پروژه تفریحی افتتاح شده در این شهر یعنی چرخ و فلک عین دبی آشنا شویم. اهالی جمیرا در مناسبتهای مختلف، بهویژه برای برپایی نماز جمعه به این مسجد میرفتند. مرکاتو در خیابان ساحلی جمیرا واقع شده است. این منطقه ناب و منحصر به فرد در خیابان شیخ زاید دبی قرار دارد. البته لازم به ذکر است که بیشتر این تفریحات در دسته تفریحات گران قیمت قرار میگیرند. در ادامه برای راهنمایی دقیقتر شما بهمنظور انتخاب کابین، برای رزرو یا خرید بلیط، درخصوص کابینهای مختلف این چرخوفلک شگفتانگیز توضیح دادهایم. کجا خرید کنیم: مغازههای موجود در خیابانهای دبی ارزش دیدن دارند. همچنین مهمانان این کابینها میتوانند در سالن انتظار، از نوشیدنیها و تنقلات موجود بهصورت رایگان میل کنند. ساخت چرخ و فلک عین دبی در اردیبهشت ماه ۹۴ (ماه می سال ۲۰۱۵ میلادی) با مشارکت شرکتHyundai Engineering & Construction و Starneth Engineeringدر جزیره مصنوعی بلو واترز آغاز شد. بهگفته مسئولین برگزاری این نمایشگاه، مشارکت غرفهداران در ATM 2023 در مجموع نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش یافته و در این بین، مشارکت غرفهداران بخش خاورمیانه با افزایش ۲۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی، بیشترین رشد را داشت. دبی، 18 فوریه 2022 (وام) -- منطقه آزاد فرودگاه دبی (DAFZ) مشارکت خود را در Gulfood 2022، بزرگترین رویداد منبع یابی غذا و نوشیدنی در جهان، که در مرکز تجارت جهانی دبی (DWTC) بین 13 تا 17 فوریه برگزار شد، به پایان رساند. مساحت مرکز خرید مرکاتو بیش از 59000 متر مربع است و می توان برندهای جهانی را در این مرکز خرید به سادگی پیدا نمود، حدود 140 برند مطرح در دنیا در این مرکز خرید گرد هم آمده اند.

کجا خرید کنیم: اوت لت مال دبی با قیمتهای مناسب یکی از مراکز خرید بهصرفه در این شهر است. اینکه در دل کویر با پنگوئنهای قطبی روبرو شوید، منظرهای جذاب و هیجان انگیز است. این منطقه دارای طراحی شگفت انگیز و خیابان هایی با هنرهای رنگی است که مکانی مناسب برای عکاسی می باشد و گشت و گذار و عکاسی در این منطقه که طرفداران زیادی دارد نیز یکی از تفریحات رایگان دبی محسوب می شود. پارک های آبی دبی به طور کلی بسیار هیجان انگیز هستند مخصوصا اگر به بزرگترین سرسره آبی 6 نفره دنیا هم مجهز باشد. علاوه بر این موارد می توان به کافه های بسیار زیاد و متنوع ساحلی نیز اشاره نمود که فضای دل انگیزی را ایجاد کرده و منوی متنوعی دارند. در این آکواریوم صدها گونه آبزی زندگی می کنند و از جمله حیواناتی که در این آکواریوم هستند می توان به کوسه ها و تمساح هایی که در آن وجود دارد نیز اشاره کرد. این آکواریوم در مخزن 10 میلیون لیتری خود، بیش از 33000 جانور آبزی از بیش از 200 گونه مانند کوسهها و پرتوها را در خود جای داده است. را در کابینهای چرخ و فلک چشم دبی برگزار کنید، میتوانید کابینهای خصوصی سلبریت کلوپ را با قیمتی گزاف، رزرو کنید. شما با سوارشدن در این کابینها میتوانید بهسوی آسمان دبی سفر کرده و از تماشای چشمانداز بینظیر آن لذت ببرید. باغ وحش مجازی که در طبقه همکف آکواریوم دبی قرار گرفته است می تواند گزینه ای بسیار جذاب برای بازدید باشد. جدیدترین پارک واقعیت مجازی در دبی یعنی دریم اسکیپ، چهار دنیای مجازی مختلف را برای کشف و تسخیر برای شما یکجا به وجود آورده است. شهربازی ناتکین سنجابه: در پارک مزبور، فعالیتهای تفریحی و مهیج متنوعی برای کودکان در نظر گرفته شده است.

در پارک آبی لاگونا یک روز مهیج و عالی را تجربه می کنید و به همراه دوستان و خانواده در کنار دریا و سرسره های مهیج تفریح می کنید. با نزدیکترین ایستگاه مترو تنها چند دقیقه پیاده روی فاصله دارید و پارکینگ خودرو در محل موجود است. پارک لگولند یا به زبان فارسی «سرزمین لگو» ویژه خانواده ها و نیز بچه های ۲ سال - ۱۲ سال می باشد که همه ی امکانات تفریحی و سرگرمی برای آنها موجود است. هم از دیگر امکانات موجود در داخل اتاق ها می باشند. فروشگاههای امارات مال در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 22 و در آخر هفتهها تا نیمههای شب پذیرای مشتریان بوده و رستورانها و در کل فودکورتهای امارات مال از ساعت 10 تا 24 آماده خدمترسانی به مشتریان هستند. مرکز خرید مرکاتو دبی یکی از معروف ترین مراکز خرید دبی است که در بهترین و مشهورترین منطقه دبی قرار گرفته است. معمولا همه این فروشگاهها در یک طبقه خود اجناس متنوع غیرپوشاک و در یک بخش دیگر خود (معمولا طبقه دوم) پوشاک را قرار میدهند. و به پنج قسمت تقسیم شده است: بخش چین (china court)، بخش هند (indian court) ، بخش پارسی ( Persia court) ، بخش مصر(Egyptian court) ، بخش تونس(Tunisia court) . وی ایدهای که می گوید طرح امریکا مرتبط با مقابله با نفوذ چین در بازارهای نوظهور است را رد کرد.

یکی از نکات مهم در محاسبه هزینه سفر خرید بلیط هواپیما به دبی است. مرکز خرید واتر گاردن (Istanbul watergarden mall) یکی از معروف ترین مراکز خرید استانبول می باشد. کجا خرید کنیم: اوت لت ویلج نیز یکی دیگر از مراکز خریدی است که قیمت مناسبتری نسبت به سایر بازارها دارد. اسن ساحل که گاهی به آن ساحل مخفی یا ساحل قصر سیاه هم می گویند ساحلی به نسبت خلوت تر و آرام تر است و با این حال، رستوران ها، امکانات رفاهی و سرگرمی و مغازه های متعددی در این مکان وجود دارد. رستوران اسکای ویو در ارتفاع 200 متری از سطح دریا واقع شده است.این رستوران یکی از پرطرفدارترین رستوران های برج العرب است.مناظر خیره کننده ای که این رستوران از پس پنجره های از سقف تا کف کشیده شده، به نگاه مهمانانش هدیه می دهد بی نظیر است.این مناظر خیره کننده باعث می شوند غذا لذیذتر و دلچسب تر به نظر برسد. در کنار سفر به دبی شما می توانید با اجاره خودرو در دبی از سعادت رنت نیز سفر خود را راحت تر و حمل و نقل خود در این شهر را سریع ترین کنید. هتل Novotel World Trade Centre یک هتل چهار ستاره لوکس است و از هتل های دبی در امارات متحده عربی محسوب میشود. یکی دیگر از جاهای تفریحی دبی که در پارک مشرف قرار دارد مرکز ستاره شناسی الثریا است.

ضمنا شما در سفر به دبی میتوانید سوار یه قایق شوید که دارای کف شیشه ای می باشد و از داخل آن از دیدن این همه حیوانات و ماهی های خوشگل داخل آب لذت ببرید . البته دیگر نیازی به گفتن این مسئله نیست که هرسال این همه تاجر و گردشگر با سفر به دبی، چه سرمایهای با خودشان به آنجا برده و خرج میکنند. پس اگر یکی از اهدافتان برای سفر به دبی، شرکت در این رویدادهاست، بهتر است از زمان برگزاریشان مطلع باشید. وی افزود: ما رویکردی نسبت به خاورمیانه داریم که از ابتدای این دولت (دولت جو بایدن، رئیس جمهور امریکا) آن را اعمال کرده ایم؛ این طرح بر کاهش التهاب و آرام کردن درگیری هایی تمرکز دارد که در برخی حالات سال هاست که ادامه دارد. رسانه قطبنما: نمایشگاه ATM 2023 دبی، با ثبت رشد ۲۹ درصدی شرکتکنندگان نسبت به سال گذشته، به ایستگاه پایانی خود رسید. بهگزارش «رسانه قطبنما»، سیامین دوره نمایشگاه ATM دبی با حضور بیش از ۴۰ هزار شرکتکننده، اعم از بازدیدکننده و غرفهدار، رکورد سال ۲۰۱۹ میلادی را نیز شکست و آمار شرکتکنندگان در این رویداد نمایشگاهی مهم خاورمیانه، نسبت به قبل از کرونا نیز ۵ درصد رشد داشت. جواب این سؤال را فقط وقتی میتوانید بدهید که، روی عرشه کشتی کروز حضور داشته باشید. نکته جذاب این است که برای تجربه این غواصی کوسه، نیازی نیست که یک غواص حرفه ای باشید. امیدواریم از شهر زیبای دبی نهایت لذت را برده و سفر خوبی را تجربه کنید. هزینه استفاده از تاکسی از 1.4 دلار و قیمت اوبر نیز از 1.5 شروع میشود.